واکنش‌ شخصیت‌ها به شهادت‌ دبیرکل‌ حزب‌الله؛ «سید مقاومت» زنده‌ است

تهران (پانا)- مقامات لشکری و کشوری و شخصیت‌ها با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۵۰۵۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش‌ شخصیت‌ها به شهادت‌ دبیرکل‌ حزب‌الله؛ «سید مقاومت» زنده‌ است

در پی حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تأیید کرد.

همچنین طی این حملات که ویرانی‌های گسترده‌ای را بر جای گذاشت، ده‌ها لبنانی زخمی شده و به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

در پی این بیانیه و شهادت این مجاهد بزرگ، مقامات لشکری، کشوری، شخصیت های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور: حمله تروریستی شامگاه ۶ مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سید حسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه: قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست،عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. 

محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیامی با بیان اینکه راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است،گفت: اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

محسن رضایی عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام نیز در پیامی اعلام کرد: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی آورده است: اکنون که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی ابراز داشت: امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند.

اسحاق جهانگیری معاون دولت های یازدهم و دوازدهم در پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد.

محمد مخبر مشاور و دستیار رهبر انقلاب: خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد، پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران: نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه: این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد،اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.

محسن پاک‌نژاد وزیر نفت: بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود و نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید سرافراز، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی: ‎ما به وعده راستین خداوند متعال ایمان داریم و بی‌شک با یاری حضرت حق و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت‌های سربازان جبهه حق، با پاسخی تاریخی و شکوهمند،نابودی این غده سرطانی را شاهد خواهیم بود.

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست. اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌های‌مان را برای ادامه‌ی مسیر متحد خواهد کرد. این داغ بزرگ که با شهادت جمعی از فرماندهان مقاومت اتفاق افتاد، عزم ما را در راه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی راسخ‌تر می‌کند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی: توحش افسار گسیخته رژیم صهیونیستی، آن فرزند نامشروع استکبار جهانی در غرب آسیا بار دیگر منجر به تجاوزی آشکار در برابر چشمان جهانیان گردید، در آخرین تجاوز این نماد بربریت، فرماندهی مجاهد، رهبری شجاع و مؤمنی حکیم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به یاران بزرگوار شهیدش پیوست.

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی: بی‌شک، این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی، نشان از استیصال و درماندگی آنان در برابر اراده پولادین رزمندگان مقاومت دارد. اما غافل از آنکه با شهادت سید حسن نصرالله، نه تنها مقاومت تضعیف نخواهد شد، بلکه روحی تازه در کالبد آن دمیده خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار