مشاور فرهنگی سپاه انصار الحسین همدان از شهدای خدمت روایت می‌کند

همدان (پانا) - مشاور فرهنگی سپاه انصار الحسین استان همدان در مراسم گرامی‌داشت روز ملی بسیج اساتید خاطراتی از شهدای خدمت را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاور فرهنگی سپاه انصار الحسین همدان از شهدای خدمت روایت می‌کند

مهدی فرجی در روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، بیان کرد:«سال ۱۳۶۱ آیت‌الله رئیسی دادستان همدان بود و شرایط ترور و مشکلات سختی حاکم بود ولی ایشان با دلسوزی و محبتی که داشت وضعیت امنیتی همدان را سامان داد.» 

وی افزود:«سال گذشته در کنگره‌ شهدای تبریز شرکت داشتم که دیدم پدر آیت‌الله آل‌هاشم از ابتدای سالن برخاست و در انتهای سالن نشست. آیت‌الله آل‌هاشم به سردار سلامی گفت: اگر شما اجازه دهید من پیش پدرم‌ بنشینم زیرا من هیچگاه بالاتر از پدرم قرار نگرفتم.» 

وی ادامه داد:«در زمانی که امیر عبداللهیان با حاج قاسم سلیمانی کار می‌کرد، کتابی نوشته بود اما در آن اشاره‌ای به شهید سردار همدانی نکرده بود. بنده در فرودگاه سوریه پیرو این موضوع با امیر بحث کردم و ایشان با ادب و متانت کامل گفت: انشالله در تجدید مجدد سعی می‌کنم جایگاه شهید سردار همدانی و نقش ایشان در جبهه‌ مقاوت را مطرح کنم.» 

فرجی بیان کرد:«امیر دست راست شهید حاج قاسم سلیمانی بود. او مانند یک سرباز کنار حاج قاسم بود و کارهای ناتمام بعد از شهادت حاج قاسم را به خوبی انجام داد. ایشان اتحاد و انسجامی که بین گروه‌های مقاومت مد نظر بود را در عراق و یمن برقرار کرد.» 

وی خاطر نشان شد:«حضور آیت‌الله رئیسی در میان مردم نیازمند یک سرتیم و مسئول حفاظت حرفه‌ای بود و سید‌مهدی موسوی مسئول تیم محافظت وی فردی حرفه‌ای، قاطع و شجاع بود و این اجازه را به شهید رئیسی داد که به خوبی در بین مردم حضور پیدا کند و سعی خود را برای ایجاد فراغت و آزادی برای شهید رئیسی کرد.» 

مشاور فرهنگی سپاه انصارالحسین گفت:«ما سه خلبان شهید در پرواز اردیبهشت ماه داشتیم و این سه خلبان مظلوم و حرفه‌ای؛ جزو نخبه‌های پروازی بودند.» 

وی ادامه داد:«من حداقل ۴۰ سال توفیق شاگردی و همراهی با آیت‌الله طه محمدی را داشتم و در کلاس‌های ماهیانه و تفسیرهای قرآنی ایشان نیز حضور داشتم. نگاه مردمی و حضور در مراسمات شهدا از خصوصیات بارز آیت‌الله محمدی بود.» 

فرجی گفت: «ایشان در هر مراسمی و هر یادبودی که مربوط به شهدا بود، حضور پیدا می‌کرد. شهید سید‌میلاد موسوی پس از شهادت تنها پاره‌ای از بدنش باقی مانده بود و آیت‌الله طه محمدی در صحبتی با همسر و پدر این شهید باعث شد آن‌ها تقاضای دیدن پیکر شهید را نکنند و آیت الله محمدی در منازل شهید مجتبی کرمی، شهید میلاد و شهید فانوسی جهت عرض تسلیت حضور پیدا کرد.‌» 

وی خاطرنشان شد:«در سال ۱۳۹۳ نیاز داشتیم کسی برای روحیه دادن به رزمندگان به مرز بیاید، پس از آیت‌الله طه محمدی درخواست کردیم تا به نوار مرز بین ایران و عراق بیاید. ایشان سه روز مهمان ما بودند و در تمام چهارده پایگاه‌هایی که در نوار مرزی بود، حضور پیدا کرد.» 

فرجی بیان کرد:«بعد از چهل و هشت ساعت ارزیابی حضور ایشان باعث افزایش روحیه رزمندگان و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ما در مرز شد. ما یاد و خاطره‌ شهدای خدمت و  آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی را گرامی می‌داریم.» 

دانش‌آموز خبرنگار: شیما ویس‌مرادی

 

نویسنده : شیما ویس‌مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار