معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

نگاه آینده‌گرانه نیاز امروز جامعه است

همدان (پانا) - معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تربیت را اساسی‌ترین نیاز جامعه دانست و گفت نگاه آینده‌گرانه و تربیت اسلامی، ایرانی، نیاز امروز جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۸۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاه آینده‌گرانه نیاز امروز جامعه است

شهرام بخشی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جهت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین اتفاقات بسیار خوبی رخ داد که یکی از این اتفاقات جذب نیروهای متخصص در قالب ارزیابی‌های جدید است.

وی گفت: در هر نظام حاکمیتی سه مرحله امنیت، آموزش و بهداشت جز شورای حاکمیت است و آموزش زیر بنای رسیدن به امنیت و سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان تاکید کرد: در پروسه جذب مشاغل حساس، نظامی و امنیتی در دوره‌های گذشته، ارزیابی‌های انجام‌ شده و نیروهای متخصص شناسایی شده‌اند.

وی گفت: رویکرد جدید سبب می‌شود که معلمان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند و منجر به جذب نیروهای متخصص گردد که این موضوع یکی از آرزوهای چندین ساله ما بوده است.

بخشی تصریح کرد: امروزه همکاران ما در حوزه معاونت پرورشی - فرهنگی - تربیت بدنی و سلامت کار بزرگی را در پیش دارند که از این طریق بهترین‌ها شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: معلمان نباید به این دوره فرهنگیان همانند دوره ضمن خدمت یا کارگاه‌های آموزشی نگاه کنند زیرا وظیفه تربیت را برعهده دارند و باید این وظیفه را شناخته و به خوبی به انجام برسانند.

شهرام بخشی گفت: کاری که در زمینه آموزش، پرورش و تربیت انجام‌ می‌شود یک کار اداری نیست بلکه امری الهی است. چرا که باید طی سال‌های آتی انسان‌هایی را تربیت کنند و این وظیفه خطیر و سختی است.

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی مشکلات سطح جامعه از مدرسه نشات می‌گیرد و به اعتقاد خود بنده و تمامی کسانی که در راس این کار هستند معلمی جز حساس‌ترین مشاغل یک جامعه است.

سخنران مجلس با اشاره به سخن امام خمینی (ره) گفت: مرکز همه شقاوت‌ها و سعادت‌ها در مدرسه است و انگیزه کلیدش در دست معلم است و از آن‌جایی که دانش‌اموز طی ۱۲ سال در اختیار معلم است، معلم می‌بایست دانش‌آموزی آگاه به زندگی تربیت کند.

وی تصریح کرد: شکست نظام آموزشی تنها متعلق به ایران نیست بلکه به دلیل نبود تربیت در کنار نظام‌های آموزشی، سراسر دنیا را به بن‌بست رسانده و مشکلاتی را برای همگان فراهم آورده است.

معاون سلامت و بهداشت استان در ادامه تاکید کرد: معلم عنصری‌ترین علم پرور مدرسه است؛ ما از معلمان انتظار داریم که با یک نگاه، سرنوشت دانش‌آموز را تغییر دهند، معلمی که سکوتش معنا‌دار باشد و با لبخندش به دانش‌آموز انرژی دهد.

وی در پایان برای تمامی معلمان آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم که در آینده شاهد ورود نیروهای موثر، مفید و امیدوار کننده برای آموزش و پرورش باشیم و نتیجه پیشرفت جامعه را شاهد باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: نازنین قهرمانی

 

نویسنده : نازنین قهرمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار