داور بخش تئاتر خیابانی جشنواره فرهنگی هنری امید فردا:

هنرهای نمایشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگ ساز هر جامعه می‌تواند باشد.

همدان (پانا) - داور بخش تئاتر خیابانی جشنواره امید فردا در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در اولین روز داوری آثار دانش‌آموزان در مرحله کشوری گفت: هنرهای نمایشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگ‌ساز هر جامعه می‌تواند باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرهای نمایشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگ ساز هر جامعه می‌تواند باشد.

 

امیر حسین شفیعی تهیه کننده، کارگردان تئاتر، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و مدیر عامل هنرهای نمایشی سپهر سوره در جشنواره‌های مختلف حضور داشته و جوایز متعددی کسب کرده است.  

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: هنرهای نمایشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگ‌ساز هر جامعه می‌تواند باشد؛ مخصوصا در کشور ما ایران که در واقع سنگر اصلی کارهای فرهنگی است؛ به همین دلیل اگر آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی مداوم و درستی بتواند فعالیت هنرمندان تئاتر را در دانش‌آموزان گسترش دهد، مسلما به فرهنگ‌سازی جامعه کمک کرده است.

شفیعی ادامه داد: سیستم آموزشی با این کار به بسط و گسترش فرهنگ سرزمین خودش کمک می‌کند و زمینه‌ساز رشد و تعالی هنرمندان آینده سینما، تئاتر و تلویزیون را خواهند ساخت و مهم‌تر از آن مخاطبانی را برای حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر فراهم می‌کند.

وی افزود : ضمن اینکه به هر حال بخشی از هنرهای نمایشی و تئاتر بُعد سرگرم کننده آن است من امیدوارم همه دانش‌آموزان مدارس با هنرهای نمایشی کشور آشنا باشند؛ چراکه همه هنرهای نمایشی می‌تواند جرقه خوبی برای روحیه دانش آموزان باشند و علاوه بر این به کشف استعدادهای آنان کمک کند.

شفیعی خاطر نشان کرد : آموزش نکته حائز اهمیتی است که اگر با کار بچه‌ها گره بخورد، قطعا می‌تواند تاثیر بسیار مطلوبی بگذارد و ما باید روی آموزش و یادگیری دانش‌آموزان توسط هنرهای نمایشی در مدارس سرمایه گذاری کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: یگانه یعقوبی‌راد

 

نویسنده : یگانه یعقوبی راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار