مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی جدید در سمنان با ۱۳۵ هزار دانش‌آموز

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در این استان آغاز می‌شود، گفت هدف اصلی آموزش و پرورش، تربیت نسلی خودساخته بر اساس سبک زندگی ایرانی‌‌ -‌ اسلامی است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی جدید در سمنان با ۱۳۵ هزار دانش‌آموز

سیدجمال وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، آموزش سرآمد را تامین‌کننده آینده نظام دانست و افزود: معلم، مدرسه و والدین به عنوان 3 ضلع مثلث تعلیم و تربیت این آموزش را محقق می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه در عصر امروز با بی‌سوادی و جاهلیت نوین مواجه هستیم، ادامه داد: به همین دلیل نیاز است تا به سوی پرسش‌های مفهومی گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معلم را به عنوان ماندگارترین عنصر نهاد تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: بدون حضور معلمان توانمند، هیچ قله‌ای در حیطه آموزش و پرورش فتح نخواهد شد.

وزیری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح ملی «پروژه مهر» پرداخت و گفت: معلم در مدرسه به دانش‌آموزان، شیوه زندگی کردن، اندیشیدن و عمل کردن را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی توانا از مباحث مورد اهمیت مجموعه آموزش است، بیان کرد: ارتقای شأن و منزلت معلمان جهت تربیت نسل آگاه و وظیفه‌شناس از اهداف دیگر حوزه آموزش و پرورش است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، بصیرت، آگاهی و صداقت را از جمله ویژگی های فعالان حیطه آموزش و تربیت برشمرد و ادامه داد: در راستای شعار «برای ایران، برای مدرسه»، آماده بازگشایی باشکوه و موفق مدارس هستیم. 

وزیری تصریح کرد: تمام برنامه‌های مرتبط با آیین بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت به‌صورت دانش‌آموزمحور اجرا خواهد شد. 

وی پروژه مهر را یکی از ۱۱۴ پروژه مهم سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: 5 هزار و ۸۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی جدید، پذیرای دانش‌آموزان استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به جذب ۶۵۰ نیروی جدید استخدامی و به‌کارگیری ۱۲۹ نیروی خرید خدمات و همچنین اعزام ۱۳ نیروی سربازمعلم به مناطق محروم تصریح کرد: حدود نیمی از متقاضیان انتقالی در راستای اهداف طرح جوانی جمعیت و تشکیل خانواده به نزدیک‌ترین محل سکونت خود منتقل شدند.

وزیری از افتتاح ۱۶ زمین چمن مصنوعی و راه‌اندازی مجموعه ورزشی شهید رضی موسوی خبر داد و از تمام فعالان حوزه آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار : محسن امیرجان , محمدیحیی شمس الدین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار