تحویل ۲۰۳ مدرسه به دانش‌‌آموزان تهرانی در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از تحویل ۲۰۳ مدرسه شامل ۲ هزار و ۴۳۰ کلاس به دانش‌‌آموزان تهرانی در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تحویل ۲۰۳ مدرسه به دانش‌‌آموزان تهرانی در دولت سیزدهم

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران امروز دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش، عباس زارع؛ مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان تهران، حمیدرضا خان‌محمدی؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، و علیرضا فخاری؛ استاندار تهران برگزار شد.

عباس زارع؛ مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان تهران در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیئت همراه و سالگرد پدر معنوی مدرسه ساز، مرحوم حافظی، گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا تشکر کنیم از شما ستارگان آسمان خدا، شما آموزگار ایثارید، شما که عاشقانه با خداوند متعال معامله کردید، مالکیت آسمان به نام کسانی است که به زمین دل نبسته اند یعنی شما، خیرین نیک اندیش سرزمینم، ای کسانی که نمیتوان درباره عظمتتان اندیشید، ای کسانی که پنجره امید را بر قلب هزاران کودک با عشق و ایثار میسازید، باید دلی دریایی داشت و ذهنی آگاه چه بسا افراد بسیاری با ثروت‌های بیشتر از شما نتوانستند این‌چنین جاودانه بدرخشند.

وی خیرین مدرسه ساز را فرشتگاه و سفیران مهرورزی خواند و گفت: شما همان فرشتگان و سفیران مهرورزی و محبت هستید. شما فرشتگان عرصه تعلیم و تربیت، به روشنی، نیاز کشور را در نظام آموزشی دانسته و قدم در این راه گذاشته‌اید؛ آفرین بر همت زیبای‌تان، مدرسه‌سازان عاشق، شما با خدا معامله کرده‌اید و کسی که با خدا معامله کند خوشبختی دنیا و آخرتش تضمین است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه افزود: درودی خالصانه محضر شما که مظهر مهر هستید و از تبار باران، آجر آجری که در مسیر خیر به هم می‌گذارید در حکم باقیات و صالحات است. شما انسان‌های بزرگی هستید. هیچ کس نمی‌تواند نگاه‌تان را ترجمه کند. خداوند را شاکریم که به ما نعمت قدردانی و تقدیر از شما عزیزان را ارزانی فرموده که همراه با عزمی راسخ در جهت پیشبرد ایران قوی در جهت خدمت رسانی به دانش آموزان کشورمان تلاش می‌کنیم. خیرین عزیز مسیر شما مسیر الهی است.

 وی گفت: به قول مقام عالی وزارت، مدرسه، فضا و تجهیز، معلم سوم دانش آموزان است که این با کمک شما و نوسازی و دولت ساخته می‌شود و این خودش تاثیر به سزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز دارد. با توجه به فرمایش رهبر فرزانه در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم که الگوی آن شما بزرگواران هستید، انشالله بهتر از سال گذشته ما این مسیر را طی می‌کنیم. در جشنواره بیست و پنجم بالاترین رقمی بود که خیرین بزرگوار تعهد کردند هزار میلیارد تومان بود. از یک همت، ۶۵ درصد تحقق پیدا کرد که از این شصت و پنج درصد حدود ۳۸ درصد خرید زمین بوده است.

 زارعی گفت: خدا را شکر ما سرانه دانش آموزی را از ۳.۸ به ۴.۷۴ متر مربع رساندیم و دولت مردمی سیزدهم ۲۰۳ مدرسه در قالب ۲هزار و ۴۳۰ کلاس و ۲۹۳ هزار متر مربع فضا تحویل دانش آموزان عزیز داد. حدود یک میلیون متر مربع آسفالت برای مدارس انجام شد.

وی گفت: در استان تهران با وجود این اقدامات خاص و ویژه که انجام شده هنوز هم مشکل داریم. هنوز سرانه حدود پنج منطقه در شهر تهران و ۱۷ منطقه در شهرستان‌های استان سرانه کمتر از ۴.۷۴ مترمربع است. از میان ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه حدود ۸ هزار و ۲۴۴ کلاس نیازمندی به تخریب و بازسازی داریگد. ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس نیازمند مقاوم سازی است. ما برای ساماندهی این وضعیت به یاری شما خیرین عزیز نیازمندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار