معاینه روزانه بیش از پانزده مصدوم تصادف در پزشکی قانونی‌های استان

بجنورد(پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گفت با توجه به احتمال افزایش سفرهای استانی با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، روزانه بیش از پانزده مصدوم تصادف در پزشکی قانونی های استان معاینه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معاینه روزانه بیش از پانزده مصدوم تصادف در پزشکی قانونی‌های استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر  محمد رضا نورس بیان کرد: بررسی ماهانه تعداد مصدومین تصادفات معاینه شده تا پایان تیر سال جاری نشان داد که اردیبهشت ماه با تعداد 530 نفر بیشترین و فروردین با تعداد 426 نفر کمترین تعداد معاینه را در این بخش داشته است.

دکتر نورس در ادامه اظهار کرد:  تا پایان تیر ماه یک هزار و 981 مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که از این تعداد یک هزار و 364 نفر مرد و 617 نفر زن بودند (به طور میانگین روزانه بیش از 15 نفر). این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 921 نفر بود.

وی عنوان کرد: همچنین بررسی شهرستانی مصدومین معاینه شده تصادفات تا پایان تیر ماه، نشان می دهد بجنورد با تعداد 883 نفر(614 مرد و 269 زن) بیشترین تعداد مصدوم معاینه شده را دارد. پس از آن شهرستان‌های شیروان با 475 نفر(300مرد و 175 زن)، اسفراین با 222 نفر(164 مرد و 58 زن)، آشخانه با 182 نفر(130 مرد و 52 زن)، جاجرم با 89 نفر(68 مرد و 21 زن)، فاروج با 80 نفر(55 مرد و 25 زن) قرار دارند و شهرستان راز با 38 نفر مصدوم(26 مرد و 12 زن) کمترین تعداد مصدوم معاینه شده را در این مدت داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی اعلام کرد: معاینه مصدومین نزاع و تصادفات بیشترین حجم معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می‌دهند و  در سال گذشته پنج هزار و 490 نفر مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.

 دکتر نورس در پایان افزود: با توجه به احتمال افزایش سفرهای استانی با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، به مردم  استان و مسافرین توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی و در راس آن بستن کمربند ایمنی سفری ایمن را برای خود و خانواده خود رقم بزنند تا شاهد کاهش این آمار در ماه‌های آتی باشیم.            

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار