آیین تجلیل از خبرنگاران توسط اداره اوقاف و امور خیریه در محل امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت

شیروان (پانا) - آیین تجلیل از خبرنگاران در محل امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت به همت اداره اوقاف و امور خیریه و با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و شهری زیارت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از خبرنگاران توسط اداره اوقاف و امور خیریه در محل امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت

سعید علی‌پور رئیس امور اوقاف و امور خیریه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: «۱۷ مرداد که به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار نامیدند، به خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم. خبرنگاران روشنگران و حافظان شفاف و سلاح آنها سلامت نفس است. خبرنگاران امانت دار جامعه و از هیچ تلاشی برای امانت داری دریغ نخواهند کرد.»

رئیس اوقاف و امور خیریه شیروان ادامه داد: «گزارش یک ساله این اداره شامل ۹۶۲ موقوفه ثبت شده و۸ موقوفه جدید ثبت شده است. در این مدت از شاخص ترین واقفین تجلیل شد و یکی از کارهای مهم در اداره اوقاف، سنددار کردن و مطرح کردن پرونده موقوفه خواران در محاکم قضایی بود که ۱۶ لوایح به نفع اوقاف به اتمام رسیده است.»

وی در ادامه بیان کرد: «از جمله اقدامات مهم در امامزاده حمزه الرضا(ع) همسطح‌سازی قبور در محل امامزاده بوده که با همکاری امام جمعه شیروان و فرمانداری انجام شده است.»

علی پور ادامه داد: «از کارهای مهم و فرهنگی در محل امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت، برگزاری مراسم جشن و مراسمات شهادت در محل امامزادگان نقی هادی(ع) و امامزاده حمزه الرضا(ع) است. برگزاری کلاس های زبان انگلیسی، فارسی، عربی و چرتکه و کلاس‌های اوقات فراغت هم از همت اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بوده که در پایان از هیئت امنای امامزاده حمزه الرضا(ع) و خدام امامزاده حمزه الرضا(ع) تقدیر و تشکر می کنم.»

حسین تکمیلی امام جمعه شیروان نیز در برنامه تجلیل از خبرنگاران افزود: «خبرنگاران و اوقاف و امور خیریه دو وجه اشتراک با هم دارند. اگر مجموعه خبرنگاری نبود اثری از اوقاف و امور خیریه و بقعه‌های متبرک نبود. راویان همان خبرنگارانی هستند که احادیث و واقعه عاشورا را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند.»

امام جمعه شیروان اظهارکرد: «از تمام خبرنگاران شهر خواهشمندیم به اداره اوقاف کمک کند. موقوفات زیادی در شیروان داریم که تصرفات غیرقانونی دارند. اگر اداره‌ای تصرف غیرقانونی داشت باید با آن برخورد شود و موقوفه باید بر اساس نیت آن مصرف شود، چرا که اگر نادرست مصرف شود مال حرام به زندگی شخص وارد خواهد شد.»

در پایان از تمام خبرنگاران با همت اداره اوقاف و امور خیریه تقدیر شد.

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار