در نشست خبری انجام شد؛

بیان دستاوردهای آموزش‌وپرورش شهرستان اسفراین

اسفراین (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین، دستاوردهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیان دستاوردهای آموزش‌وپرورش شهرستان اسفراین

محمد نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه پرورشی، طرح مصباح‌الهدی و عطر انتظار با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

نوری ادامه داد: اجرای برنامه‌ها و هیات‌های مذهبی در ایام فاطمیه و محرم در قالب سینه‌زنی و ایجاد نمایشگاه با هدف ترویج معارف دینی در قالب هنر و اجرای برنامه‌ها با مسئولیت دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی مکرر در موضوعات سبک زندگی اسلامی، ایرانی، خداشناسی، رسانه، آشنایی دانش‌آموزان با ائمه، آشنایی با تقلید و مرجعیت در قالب برگزاری جشن تکلیف با محوریت هنر، قرار دادن زنگ نماز در برنامه‌های درسی طی سال تحصیلی، برگزاری کلاس‌های آموزش احکام با روش‌های نوین با هدف جذب کودکان و نوجوانان به بحث نماز، اجرای طرح الگوی تلاوت با برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن از طرف دارالقرآن امام محمدباقر(ع) و نورالمهدی(عج) به‌ویژه در مدارس شبانه‌روزی، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، اجرای طرح نسیم کرامت در خصوص بحث عفاف و حجاب، برگزاری اردوهای زیارت‌اولی از طرف سازمان دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های مذهبی انجام‌شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: احداث چمن مصنوعی در مدرسه‌های دکتر حسابی، لقمان حکیم، شهید فرومندی و البرز به پایان رسید و در 2 مدرسه دیگر شامل مدرسه‌ای در چهار بُرج و دبستان استثنایی ایثار هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

نوری با اشاره به اهمیت نامگذاری مدارس به شهدای بومی همان منطقه گفت: پروژه ساخت مدرسه از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است که تاکنون ۱۰ مدرسه جدید از جمله مدرسه علامه قزوینی در روستای عمارت و مدرسه شاهد امام صادق(ع) در شهرک فرهنگیان از این دست مدرسه‌های جدید هستند.

وی افزود: احداث سالن ورزشی دبیرستان عصمت و نصب کف‌پوش ورزشی والیبال در دبیرستان اندیشه، امام رضا(ع)، ریحانه و بعثت از سری برنامه‌های موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

فخر وحید، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان اسفراین نیز گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در ۳۲ محور برگزار شد که حاصل آن ۱۸ رتبه استانی و ۳ رتبه کشوری بود.

وی افزود: جشنواره جوان خوارزمی که بیشتر مربوط به هنرجویان هنرستانی است در مرحله ثبت‌نام و بارگذاری آثار قرار دارد. در المپیادهای علمی متوسطه دوم نیز حدود هزار شرکت‌کننده و ۵۷ نفر پذیرش در مرحله اول از دیگر دستاوردهای این سال تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار