مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس جوین

اگر مدیر مدرسه نگاهی تحولی داشته باشد قطعا آن مدرسه به سمت تعالی گام خواهد برداشت

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، فرماندار شهرستان جوین، امام جمعه شهرستان، معاونین و مشاوران مدیرکل، گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان جوین برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اگر مدیر مدرسه نگاهی تحولی داشته باشد قطعا آن مدرسه به سمت تعالی گام خواهد برداشت

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حفظ اقتدار، عزت و امنیت ایران مهمترین دستاوردی است که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی بدست آمده و این امنیت نه تنها در داخل کشور بلکه هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران نیز برقرار است.

خدابنده افزود: در پیشرفت و رشد علمی توفیقات زیادی حاصل شده است و در مجموع فعالیت های علمی رتبه ۱۹ دنیا را کسب کرده ایم که این مهم بخاطر همت و تلاش مسئولین و همدلی و وحدت مردم بوجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور، روستایی را نداریم که برق نداشته باشد و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با اعتقاد و همبستگی و با افتخار به گذشته و امید به آینده می توانیم چالش ها و مشکلات پیش رو را حل کنیم تا مردم در آسایش و آرامش بیشتری قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد و مهمترین رکن این توسعه، نیروی انسانی است و چون منابع انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت رشد می کنند و در آینده ای نه چندان دور، همین دانش آموزان هستند که باید چرخ پیشرفت کشور را با سرعت و شتاب بیشتری بچرخانند پس باید این دستگاه در اولویت قرار گیرد تا این استعدادها را به درستی شناسایی و در مسیر تعالی قرار دهد.

وی اظهار کرد: تعلیم و تربیت دارای سه رکن اساسی معلمان و مدیران، دانش آموزان و اولیاء می باشد که هم افزایی و مشارکت این سه رکن هرچقدر بیشتر شود در حوزه تعلیم و تربیت توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

خدابنده ادامه داد: از میان ارکان ذکر شده مدیران مدارس مهمترین رکن هستند و پل ارتباطی و حلقه واسط بین صف و ستاد محسوب می شوند و اگر مدیر مدرسه نگاهی تحولی داشته باشد قطعا آن مدرسه به سمت تعالی گام خواهد برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: مدیران و معلمان عاشق، پیشرفت سازمانی و سرعت حرکت را شتاب می بخشند چون نسبت به شغل، تکلیف و دستگاه خود تعهد و مسئولیت پذیری دارند و موجب رشد و ارتقاء دستگاه تعلیم و تربیت می شوند و این معلمان خود انگیخته، سبب افزایش انگیزه دانش آموزان نیز خواهند شد.

قابل ذکر است در ابتدای مراسم علیرضا کیامنش مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفت شهید معلم و ۱۴ شهید دانش آموز شهرستان جوین گفت: آموزش و پرورش جوین با داشتن ۱۰ هزار و ۷۱۷ دانش آموز که در ۱۱۸ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند در راستای تحقق شعار مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی گام بر می دارد.

کیامنش در ادامه سخنانش کسب رتبه اول و دوم در جشنواره نوجوان خوارزمی طی چهار سال گذشته، عضویت دانش آموزان شهرستان در شورای دانش آموزی استان و کشور طی پنج سال گذشته، قبولی دانش آموزان در رشته های خوب کنکور سراسری، کسب رتبه اول استان در جذب بیشترین بازمانده از تحصیل و مجهز شدن ۸۳ درصد مدارس شهرستان به سیستم هوشمند را از جمله مهمترین توفیقات آموزش و پرورش شهرستان جوین برشمرد.

وی در پایان کمبود نیروی انسانی، عدم ماندگاری نیروی انسانی در منطقه، عدم توانایی رقابت دانش آموزان در کنکور به علت نمره تراز یکسان در تمام مناطق و ازدواج زود هنگام دانش آموزان دختر را از مشکلات اساسی آموزش و پرورش شهرستان جوین برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار