خدابنده: جلسات شورای آموزش و پرورش کمک بسیار خوبی در جهت حل مشکلات این دستگاه است

مشهد (پانا) - ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور سرپرست استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: جلسات شورای آموزش و پرورش کمک بسیار خوبی در جهت حل مشکلات این دستگاه است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جلسات شورای آموزش و پرورش برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی آموزش و پرورش برگزار می شود و کمک بسیار خوبی در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش می باشد.

خدابنده در ادامه ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت ها و توفیقات آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری گفت: در سال تحصیلی جاری از یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز ثبت نام به عمل آمد که در کنار ۸۴ هزار فرهنگی در ۵۰ هزار کلاس درس در 48 منطقه آموزشی مشغول به تحصیل می باشند.

خدابنده افزود: امسال ۵ هزار و دویست نفر از همکاران فرهنگی شرایط بازنشستگی را داشتند که حدود ۲ هزار نفر از آن ها استمرار خدمت دادند و مابقی به درجه بازنشستگی نائل آمدند.

وی در زمینه سامان دهی نیروی انسانی گفت: امسال در زمینه سامان دهی نیروی انسانی با کمبود ۱۳ هزار معلم مواجه بودیم که از طریق استمرار خدمت، بکارگیری نیروهای حق التدریس آزاد، استفاده از خرید خدمات آموزشی، کاهش کادر اجرایی مدارس و ادغام مدارس کم جمعیت توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست طرح توسعه متوازن، دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کردیم و در حال حاضر حدود ۴۲ درصد دانش آموزان در مقطع فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که از میانگین کشوری حدود 3 درصد بالاتر می باشیم.

وی در زمینه توفیقات آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش استان در سطح کشور رتبه اول مسابقات قرآن عترت نماز، رتبه اول مسابقات فرهنگی هنری، رتبه دوم مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری، رتبه اول مسابقات ورزشی، رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه دوم جشنواره جوان خواررمی، رتبه اول المپیادهای علمی با کسب ۵ مدال طلا، رتبه اول کنکور سراسری و رتبه اول جذب خیرین مدرسه ساز را بدست آورد که قابل تقدیر است.

خدابنده در زمینه ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی اظهار داشت: امسال ۱۶۹ پروژه با ۸۴۳ کلاس درس را افتتاح کردیم و ۵۰۰ پروژه در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی به عنوان شعار آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری گام برخواهیم داشت از اجرای طرح تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی خبر داد و افزود: در این طرح که با کمک سپاه پاسداران و آستان قدس آغاز شده است حدود ۱۱ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دادیم تا از تغذیه رایگان برخوردار شوند.
وی در زمینه سیستم گرمایشی مدارس استان گفت: حدود ۳۶ درصد مدارس به میزان ۱۶ هزار و ۱۵۰ کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی متمرکز استاندارد می باشد و اعتبار لازم برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس حدود ۸ میلیارد تومان است که با توجه به نوسانات قیمتی اخیر فقط کفاف ۱۶۰ مدرسه را می دهد و با توجه به بودجه فوق شاید حدود ۱۰ سال زمان لازم باشد تا کلیه مدارس استان به سیستم گرمایشی متمرکز استاندارد مجهز شوند که این مهم با هم افزایی و تلاش تمام دستگاه های اجرایی استان امکان پذیر خواهد بود.

خدابنده در پایان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) افزود: میانگین سطح سواد استان قریب به ۲ درصد در کشور ارتقاء داشته که قابل تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار