مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مدیریت در مدارس به رهبری آموزشی و پرورشی تبدیل شود
مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به اتفاق هیات همراه در جلسه مدیران مدارس منطقه احمدآباد حضور یافت.
قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه احمدآباد عنوان کرد: اکنون حدود ۳۰ درصد مدارس استان از لحاظ مقاومسازی و استحکام استاندارد نیستند و ۳۶ درصد مدارس سیستم گرمایشی متمرکز و استاندارد ندارند لذا لزوم آموزشهای ایمنی به دانشآموزان و خانوادهها حائز اهمیت است.
وی با اشاره به لزوم کیفیتبخشی به برنامههای آموزش و پرورش تاکید کرد: رکن اصلی توسعه پایدار در هر جامعهای آموزش و پرورش است و مهمترین رکن این توسعه نیروی انسانی است و این نیرو در آموزش و پرورش تربیت میشود پس باید به دستگاه تعلیم و تربیت توجهای ویژه شود.
خدابنده افزود: در بین واحدهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه مهمترین رکن است چرا که تمام مسائل آموزشی و تربیتی در مدرسه اتفاق میافتد از همین روی باید به مدیران توجه شود چراکه قطعا تحول مدرسه در گروی ارتقای مدیریت آموزشگاه خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به صلاحیت و شایستگیهای حرفهای معلمان گفت: حدود ۷۰۰ نفر مدیر در منطقه احمدآباد مشغول به خدمت هستند و باید در راستای توانمندی خود تلاش کنند تا مدارس به سمت کیفی شدن پیش رود و تغییر رفتار پایدار در دانشآموزان رخ دهد و آنجاست که می توان ادعا نمود تحول انجام گرفته است.
خدابنده ادامه داد: توجه به تربیت تمام ساحتی نشان از این دارد که رویکرد آموزش و پرورش تربیتی است و ما به سمت کیفیتگرایی و تربیت گرایی در حرکت هستیم بنابراین مدیریت در مدرسه نیز باید تبدیل به راهبری و رهبری شود تا با هم افزایی، همدلی، صمیمیت و دوستی بتواند تلاش، اشتیاق و انگیزه را در همکاران و دانشآموزان افزایش دهد.
وی تصریح کرد: در مدرسه کیفی باید تربیت اسلامی مدنظر قرار گیرد و بر اساس سند تحول بنیادین تحولات فرهنگی باید از مدرسه شروع شود، امسال شعار مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی را مبنا و رویکرد خود قرار دادیم تا دانشآموزان مهارت های زندگی کردن را در مدرسه یاد بگیرند.
در ابتدای جلسه کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه احمدآباد نیز گفت: با همه محرومیت ها در هر ۶ پایه ابتدایی رشد داشتیم و در پایه نهم رشد قابل توجه ای داشتیم و توانستیم در قطب رتبه دوم را کسب کنیم.
وی افزود: در بحث توسعه متوازن رتبه دوم استان را داریم و اشتغالزایی خوبی ایجاد شده است و تمامی دانشآموزان پس از تحصیل، جذب بازار کار شدهاند که در کشور کمسابقه است.
در حاشیه جلسه مدیرکل آموزش و پرورش به سوالات برخی مدیران مدارس پاسخ دادند.
ارسال دیدگاه