مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مربیان و مدیران طرح "کارورزی" دانشجومعلمان:

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان جزو موفق ترین معلمان و مدیران آموزش و پرورش هستند

مشهد (پانا) - همایش مدیران میزبان کاروزی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۶۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان جزو موفق ترین معلمان و مدیران آموزش و پرورش هستند

خدابنده مدیرکل این سازمان در این همایش عنوان کرد:" کاروزی "مسئله بسیار مهمی است، چرا که وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان و سایر مراکز دانشگاهی محسوب می گردد، به این معنا که اگر در دانشگاه ها محوریت مسئله آموزش است، دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیت محور است.

وی افزود: گرچه ارتقاء سطح علمی دانشجو معلمان باید مدنظر قرارگیرد اما کسب صلاحیت ها و شایستگی های معلمی نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه جدی باشد.

خدابنده کارورزی را زمینه ساز تمرین مهارت های تئوری آموخته شده دانشجومعلمان دانست و گفت: در طول کارورزی به دانشجو معلمان کمک خواهد کرد تا مهارت هایی که در طول دوران تحصیل به صورت تئوری آموخته اند به صورت عملیاتی تمرین کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ماموریت اصلی آموزش و پرورش مبنی بر اجرای سند تحول بنیادی خاطر نشان کرد: امروز در مرحله ای قرار گرفته ایم که برای اجرای سند تحول بنیادین بسیاری از ساختارها در بحث محتوایی، ارزشیابی ها، نوع نگاه به آموزش و پرورش و... تغییر کرده است و لذا دانشجو معلمان در طول دوران کاروزی خواهند توانست این تغییر فرآیندها را درک کنند.

وی در ادامه افزود: معمولا ذهنیت دانشجومعلمان نسبت به معلمی با آنچه که در فضای واقعی در مدارس وجود دارد متفاوت است بنابراین توجه ویژه مدیران و مربیان در مدارس به مسائل فرهنگی و تربیتی در شکل گیری ذهنیت صحیح دانشجومعلمان بسیار موثر خواهد بود.

خدابنده درباره مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این مهارت آموزان اکثرا از سطح علمی بسیار خوبی برخوردارند اما برای ایجاد صلاحیت ها و مهارت های معلمی باید تلاش ویژه شود.

وی همچنین ضمن با اشاره به جایگاه علمی و اقبال عمومی بسیار خوب نسبت به دانشگاه فرهنگیان گفت: باید از این فرصت برای تغییر ساختار منابع انسانی آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: معلمان باید زمینه ذهنی خدمت در مناطق محروم و با شرایط ویژه را برای دانشجومعلمان ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار