مانور زلزله درگز را تکان داد

درگز (پانا) - همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در درگز برگزار شد

کد مطلب: ۸۷۴۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

مانور زلزله با محوریت اداره آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و همکاری ادارات فرمانداری، آتش نشانی، شهرداری، دفتر امام جمعه، هلال احمر، شبکه بهداشت، اورژانس ، هنگ مرزی، نیروی انتظامی، آب، برق، گاز، مخابرات وراهنمایی و رانندگی، چهارشنبه 7 آذر ساعت 9 صبح در مدرسه حضرت معصومه برگزار شد .

در ابتدا، با ورود مسئولین ادارات و استقبال تیم پیشتازان مقدمات مانور فراهم شد . راس ساعت 9:00 همزمان با به صدا در آمدن زنگ زلزله ، دانش آموزان پس از پناه گیری در مکان های امن از قبل تعیین شده، حلقه حیات تشکیل دادند و مصدومان با کمک تشکل های دانش آموزی به مکان های امن هدایت شدند. همزمان اعضاء آتش نشانی و ادارات مربوطه با اطفاء حریق و قطع انشعابات برق و گاز و آب به صورت نمادین، مانور را به اتمام رساندند. پس از اتمام مانور، فرهادی، فرماندار درگز با هدف هشدار و فراگیری مهارت های لازم حین وقوع زلزله ، توضیحاتی در مورد آمادگی در هنگام رویارویی با زلزله داد .

فرهادی فرماندار درگز گفت: کشور ما بر روی گسل زلزله خیز قرار دارد، بنابراین ما باید هر لحظه آمادگی لازم را به هنگام وقوع زلزله داشته باشیم. هدف از اجرای هرساله مانور زلزله بصورت سراسری در تمام مدارس این است که دانش آموزان که قشر جوان وپر انرژی جامعه ما هستند می بایست در برابر زلزله اطلاعات کافی داشته باشند و بتوانند در هنگام وقوع زلزله بازخورد مناسب انجام دهند تا میزان آسیب به حداقل برسد و این کار نیز باید با توجه به علم مورد نیاز توسط دانش آموزان انجام پذیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید به 3 رکن اساسی تحصیل، تذهیب، ورزش توجه ویژه ای داشته باشند وره توشه ی زندگی خود قرار دهند .

در ادامه مانور، ترابی رییس اداره آتش نشانی بیان کرد: با توجه به اهمیت زلزله به عنوان یک حادثه مهم ، گروهی مختص با چنین شرایطی آماده امداد رسانی هستند تا در هنگام وقوع زلزله با توجه به دوره ها و آموزش هایی که دیده اند در هر زمان آماده امداد رسانی باشند .

در خاتمه مانور زلزله ، قنبری ریاست آموزش و پرورش نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما بخصوص کلان شهرهای ما که در روی گسل زلزله قرار دارند ما نیاز به آموزش ها و مهارت هایی قبل از وقوع زلزله داریم که این امر با انجام مانور سراسری که هرساله انجام می پذیرد تقویت میگردد .

در پایان پس از سخنرانی مسئولین و پذیرایی از ادارات و دانش آموزان ، مانورنمادین زلزله با موفقیت به اتمام رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار