حضور دانش آموزان در تشکل ها،لازمه دست یابی آنان به ساحت های تربیتی است

مشهد(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن حضور در اردوی ارزیابی آموزشی دانش آموزان دختر پیشتاز استان گفت :حضور دانش آموزان در تشکل ها،لازمه دست یابی آنان به ساحت های تربیتی است.

کد مطلب: ۸۳۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان در تشکل ها،لازمه دست یابی آنان به ساحت های تربیتی است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این با حضور در جمع دانش آموزان دختر پیشتاز استان اظهار داشت:درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی در کنار سایر ابعاد ذکر شده و از اهمیت زیادی برخوردار است که حضور دانش آموزان در تشکیلات دانش آموزی لازمه دست یابی به این ساحت های تربیتی است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی مثل پیشتازان به تربیت اخلاقی و اجتماعی آن ها کمک می کند و حس مسئولیت پذیری و ایفای نقش های اجتماعی را در آن ها نهادینه می سازد.

خدابنده انضباط و وقت شناسی را از مزایای حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی دانست و تصریح کرد:رعایت حق و حقوق دیگران و ترجیح منافع تیمی بر منافع شخصی نیز از جمله مواردی است که تشکل های دانش آموزی می تواند به دانش آموزان بیاموزد و قطعا اگر این قواعد را در زندگی اجتماعی رعایت کنیم می تواند در شکل گیری جامعه سالم بسیار موثر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین با اشاره به نقش پررنگ تشکل های دانش آموزی در زندگی آینده فردی،اجتماعی و شغلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: فرصت برقراری ارتباط موثر و مهارت های دوست یابی در اردوهای تیمی میسر می گردد و در واقع حضور در تشکل ها و اردوها یکی از راه های تمرین ارتباط و مهارت های ارتباطی است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد:در اردوهای تشکلی آموزش مسائل دینی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که البته دانش آموزان علاوه بر آموختن دین،باید مفاهیم آن را در زندگی به کار ببندند.

قابل ذکر است اردوی ارزیابی آموزشی دانش آموزان پیشتاز استان خراسان رضوی به همت سازمان دانش آموزی استان در دو بخش پسران و دختران از 19 تیرماه در مشهد آغاز شده و تا 21 تیرماه در محل اردوگاه ثامن الحجج (ع) ادامه می یابد.

علی محمد یونسی رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی نیز در ابتدای این مراسم گفت: تشکل های دانش آموزی دستورات آموزشی و مهارتی تحت عنوان منش های دوازده گانه دارند که در طول سال آن منش ها را می آموزند و تمرین می کنند.
وی در ادامه ضمن تشریح منشهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی گفت: دانش آموزان ما در آموزه های تئوری و نظری مشکلی ندارند اما در بخش مهارت آموزی دارای ضعف هستیم. سازمان دانش آموزی مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است.
یونسی گفت: پیشتازان سازمان دانش آموزی آرامش کشور را دوست داشته و آن را مهم می شمارند و معتقد هستند که پیشرفت کشور تنها در سایه آرامش آن ممکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار