معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان دختر برگزیده قرآنی تاکید کرد:

تلاش برای حرکت به سوی تربیت محتوایی قرآن کریم

مشهد(پانا)- معاون آموزش ایتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور گفت: امیدواریم بتوانیم به سمت تربیت محتوایی قرآن کریم حرکت کنیم.

کد مطلب: ۸۳۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای حرکت به سوی تربیت محتوایی قرآن کریم

رضوان حکیم زاده؛معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان دختر برگزیده قرآنی در مشهد اظهار داشت: دو نوع برخورد و مواجهه با قرآن کریم این نسخه شفا بخش موجود است اول قرائت و مرور آیات که آگاهی بخش است و برخورد دوم عمل به آیات است ؛این دو مواجه دو نوع تربیت را برای ما نمایان می سازد تربیت ظاهری و تربیت محتوایی که امیدواریم بتوانیم به سمت تربیت محتوایی حرکت کنیم.
وی افزود : برای استفاده درست از قرآن به عنوان برنامه زندگی لازم است در آیات آن تدبر کنیم چرا که قرآن به فرموده خداوند جلوه ای از رحمت و کتابی برای همه مردم است.
حکیم زاده با شاره به اینکه خداوند به فراخور تنوع موجود در انسان ها برای بیان آیات خود از الحان متفاوتی استفاده کرده واصول مسلمی خاطر نشان کرد: قرآن چهارچوب آینده پژوهی خاصی دارد و سیر زندگی انسان را بین گذشته و آینده ترسیم می کند، همچنینخداوند در قرآن انسان را به پژوهش میدانی نیز دعوت می کند و بارها و بارها اشاره دارد که در زمین گردش کنید و در اکثریت این آیات او را به تامل در نشانه ها فرا می خواند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود گفت: امروزچهره ای از اسلام و دین خداوند در دنیا ارائه دادند که حقیقت ندارد؛ دین اسلام،دین رحمت برای همه مردان و زنان در تمام زمان ها و در تمام نقاط جغرافیایی است وامروز برماست که نمایانگر خوبی برای دین اسلام باشیم و با رفتارمان حقانیت این دین را به اثبات برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار