برگزاری آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور گفت:این مسابقات در پنج رشته و با حضور 500 دانش آموز برگزیده دختر در مشهد برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۵۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور اظهار داشت : این مسابقات در بخش پژوهشی در پنج رشته احکام،تفسیر صحیفه سجادیه،نهج البلاغه و انشای نماز با حضور 700 نفر شامل 500 دانش آموز قرآنی ،90 نفر از مربیان،20 داور و 10 ناظر عالی برگزاری از امروز 17 تیر ماه آغاز می گردد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات با رویکردتکریم زائرین قرآنی و تلاش برای توسعه بعد زیارتی از ماه ها قبل آغاز شده تا بتوانیم میزبانی شایسته برای دانش آموزان عزیز قرآنی و مربیان ایشان باشیم.

خدابنده قرآن را کلام خدا و ودیعه پیامبر رحمت توصیف کرد و افزود :قرآن کتابی است که در انتصابش به قادر متعال شکی نیست و شفای تمام درد هاست و چنان ارزشمند است که پدید آورنده اش سوگند یاد می کند اگر آن را برکوه ها نازل کرده بودیم قطعا متلاشی می شدند پس بر ماست که با بهره گیری از معارف و آیات ارزشمند آن شکر این تعمت بزرگ را برجای آوریم.

وی ادامه داد :بر اساس فرموده حضرت امام (ره) قرآن تنها در بردارنده امور معنوی نیست بلکه همه امور انسانی در دو بعد انفرادی و اجتماعی را شامل می شود و در واقع خداوند در هر یک از ابعاد زندگی قوانینی مخصوص را در قرآن کریم قرار داده است که اگر انسان ها ملزم به رعایت این قوانین باشند جامعه سالم شکل می پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در تشریح نقش ارزشمند معلمین در آموزش قرآن کریم گفت:خداوند در سوره رحمان خود را معلم قرآن می داند ویکی از وظایف پیامبر اکرم نیز تعلیم قرآن است و از آن جایی که اعتقاد داریم معلمی شغل انبیاست امروز بر هر معلمی واجب است آموزش قرآن را دستور کار خود قرار دهد البته باید توجه نمود یادگیری قرآن سطوح مختلفی دارد که مهم ترین سطح آن تبدیل توصیه های قرآن به عمل و نمایان شدن معارف آن در اعمال و رفتار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار