مدبر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مربیان آمادگی دفاعی استان مطرح کرد:

ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل ،وظیفه آموزش و پرورش است

مشهد (پانا)- دوره آموزشی یک روزه توانمند سازی با موضوع پدافند غیرعامل امروز با حضور جمعی از مربیان آمادگی دفاعی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل ،وظیفه آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در دوره آموزشی یک روزه توانمندسازی مربیان آمادگی دفاعی که با موضوع پدافند غیر عامل برگزار شد عنوان کرد :دفاع غیر نظامی در برابر حملات و تهدیدها یا به عبارت بهتر پدافند غیر عامل از مهم ترین نکاتی است که امروز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل گفت:ترویج فرهنگ مصونیت سازی و پدافند غیر عامل از وظایف آموزش و پرورش است که در بعضی از شرایط اهمیت این مسئله پر رنگ تر می گردد .

خدابنده ادامه داد :در آموزش و پرورش در زمینه مباحث عمرانی سازمان نوسازی در بحث پدافند غیر عامل نقش پررنک تری دارد اما تدوین برنامه ها با دستور کار فرهنگ پیش گیری از حملات و تهدیدات غیر نظامی وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش خراسان رضوی با برگزاری چنین دوره هایی و همچنین تهیه نشریات و محصولات فرهنگی در این زمینه سعی در ایجاد این آمادگی دارد.

در ادامه این نشست سید ابوالفضل احمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی نیز ضمن ارائه توضیحاتی از روند شکل گیری سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد:سازمان پدافند غیر عامل زیر مجموعه سازمانی چابک و با ساختاری نه چندان بزرگ از زیر مجموعه های تحت نظر فرماندهی معظم کل قواست که در سطح استان ها در محل استانداری ها و در قالب اداره کل مستقر است.

وی با اشره به برخی از راهبردهای ذیل دکترین دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود:اندیشه و تفکر پدافند غیرعامل باید در تک تک افراد یک خانواده ،محله،استان و یک ملت شکل پذیرد و خواستگاه شکل گیری این تفکر آموزش و پرورش است.

احمدی همچنین در پایان به تدوین نظام جامع برنامه ریزی پدافند غیر عامل اشاره و اظهار کرد:در استان خراسان رضوی یک هزار و 380 دارایی شناسایی شده و تا کنون 35 طرح بزرگ علمی برای مصونیت این دارایی ها طراحی و تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار