اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان خراسان رضوی با محوریت استفاده از کالای ایرانی

مشهد(پانا)- معاون پروررشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه های اوقات فراغت امسال دانش اموزان استان با محوریت شعار سال منتخب مقام معظم رهبری در جهت حمایت از کالای ایرانی است.

کد مطلب: ۸۲۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان خراسان رضوی با محوریت استفاده از کالای ایرانی

علیرضا مالک اشرفی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: اوقات فراغت فرصتی مناسب برای بروز استعداد ها و خلاقیت ها و رشد و بالندگی مهارت ها و توانایی دانش آموزان است بنابراین لازم است دانش آموزان و والدین عزیز انها از این فرصت طلایی بهترین استفاده را داشته باشند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی تابستان امسال برنامه جامعی را برای اوقات فراغت دانش آموزان تدوین کرده است چرا که معتقدیم فعالیت های پرورشی سال تحصیلی باید در تابستان نیز استمرار داشته باشد.
وی اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت امسال دانش اموزان استان با محوریت شعار سال منتخب مقام معظم رهبری در جهت حمایت از کالای ایرانی است و هر دانش آموز یک مهارت نیز شعار فعالیت های تابستانه ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بهار امسال حدود سه هزار جایزه دانش آموزی اهدا شد که در به منظور حمایت از کالای ایرانی همه این جوایز داخلی بود. این رویکرد می تواند در جهت فرهنگ‌سازی شعار سال و عملیاتی کردن آن نقش اساسی داشته باشد.

مالک اشرفی ادامه داد: آموزش مهارت های مختلف معرفتی بصیرتی ارتباطی فرهنگی و هنری فعالیت های نشاط آور البته با رعایت جوانب و حریم های لازم مهارت های حرفه ای و شغلی همه و همه در برنامه های اوقات فراقت تابستان دیده شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر مهارت های فوق که در حیطه تخصص دستگاه تعلیم و تربیت است فعالیت ها و آموزش مهارت های مختلف و تخصصی با هدف کار آفرینی و کسب مهارت های شغلی دانش آموزان پیش بینی شده است که با توجه به تخصصی بودن برخی از آنها دوره ها با همکاری دستگاه های دارای تخصص و امکانات مربوط و با تایید آموزش و پرورش استان برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: فعالیت های تابستانه امسال از تنوع زیادی برخوردار است و در عرصه های مختلف فعالیت های ورزشی، گردشگری، قرآن و عترت، گفتمان های دینی، مهارت های زندگی، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی سازندگی و زیبا سازی محیطی و اردو ها و بازدید ها برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی در تمام برنامه های آموزش و پرورش از جمله اوقات فراغت و فعایت های تابستانه نیز جریان دارد و ما برای تمام وجه های زندگی دانش آموز و تمام سلیقه های موجود برنامه داریم.

وی در ادامه به فعالیت های تابستانه تشکل های دانش آموزی در قالب برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: برگزاری اردو های راهیان نور غرب اردو های طرح هجرت و اردو های آموزشی رهروان ولایت از جمله برنامه های بسیج دانش آموزی در تابستان 97 می باشد.
وی ادامه داد: انجمن اسلامی دانش آموزان نیز برنامه هایی چون فعال کردن پایگاه اوقات فراغت در شهرستانها و مناطق و همچنین برگزاری اعتکاف دانش آموزی را پیگیری میکند.

مالک اشرفی گفت: سازمان دانش آموزی خراسان رضوی پایگاه های ویژه اوقات فراغت را ایجاد کرده و علاوه بر برگزاری کارگاه های مهارتی و تشکیلاتی و کلاس های خبرنگاری و مجری گری اردو های ملی پیشتازان و کنگره سازمان دانش اموزی را در دستور کار خود دارد. تشکل هلال احمر نیز کارگاه های آموزشی امداد و نجات را برگزار می کند همچنین مراکز امداد و نجات را در اختیار کارگاه های آموزشی را در اختیار بخش دانش آموزی قرار می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در برنامه های اوقات فراغت استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مشارکت روحانیون عزیز در برگزاری کلاس های قرآنی و احکام، همچنین استقرار عزیزان روحانی در مناطق مرزی مورد توجه و تاکید می باشد.

وی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 25 پایگاه اوقات فراغت در استان داشتیم که 293 هزار و 900 دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده بود.

مالک اشرفی اظهار کرد: کلاس ها و برنامه های این پایگاه ها از ابتدای تابستان شروع می شود و مدت هشت هفته ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار