معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی:
آموزش و پرورش جعبه سیاه جمهوری اسلامی است
مشهد(پانا) - معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش جعبه سیاه جمهوری اسلامی است ، اگر آسیب های اجتماعی در کشور وجود دارد به این برمیگردد که ما به آموزش و پرورش آن طور که باید اهمیت ندادیم.

حجتالاسلام والمسلمین علی عسگری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزشو پرورش خراسان رضوی افزود: ناترازیها در سایر بخش ها به راحتی حس میشود اما ناترازی در آموزش و پرورش راحت دیده نمیشود، غفلت از آموزش و پرورش غفلت از نظام و کشور است لذا آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد که البته در حال حاضر تاکید رئیس جمهور و وزیر بر این مهم است .
وی افزود: حاشیه شهر مشهد جمعیتی ۲۰ برابری سایر استانها دارد که برای این افراد از لحاظ مدرسه و زیر ساخت و توجه به عدالت آموزشی تلاش مجدانه را نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد به درآمد پایدار نیاز دارد افزود: بیش از ۱۱۰ هزار ملک آموزش و پرورش دارد که اگر مشارکتجویی شود و در اطراف حرم زمینها و مدارس متروکه به عنوان درآمد پایدار مورد توجه قرار گیرد قطعا نیاز آموزش و پرورش به دولت کاهش پیدا میکند .
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ناترازی در حوزه انسانی را یکی از ناترازیهای این حوزه دانست و افزود: نیازمندی شدید به معلم احساس می شود به همین دلیل در قالب ماده ۲۸ یک عدهای جذب میشوند و جایگزین معلمی هستند که بازنشسته میشوند.
عسگری افزود: ولی من مهمترین مشکل آموزش پرورش را مشکل تحجر و جمود و ایستایی میبینم این در حوزه گزینش خودش را به گونهای نشان داده که خود مسولین نظام هم صدایشان در آمده است .
وی با انتقاد از اعمال کد ۱۹ و اعمال نظرهای متحجرانه افزود : در مکاتبه و ارائه گزارشی که به وزیر آموزش و پرورش انجام شد و با دستور ایشان ۷۰ درصد افرادی که کد ۱۹ شده بودند به سرکلاسهای درس بازگشتند .
تعلیم و تربیت راهی برای تعالی انسانی و ساختن جامعه ای عادل و آگاه است
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت : تعلیم وتربیت در فرهنگ اسلامی ستون فقرات جامعه است و جایگاه بی بدیلی دارد . تعلیم و تربیت نه تنها ابزاری برای پیشرفت مادی بلکه راهی برای تعالی انسانی و ساختن جامعه ای عادل و آگاه است .
مصطفی اسدی افزود :ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم با الهام از گنجینههای دینی و فرهنگی نسلی را تربیت کنیم که درعلم و حکمت سرآمد و در اخلاق وانسانیت الگو باشند .
وی ارتقا کیفیت آموزشی و بهبود شیوههای تدریس ، توجه به جایگاه معلمان و رفع دغدغههای آنان و تلاش برای ارتقا منزلت اجتماعی و معیشتی ، عدالت آموزشی در مسیر عدالت اجتماعی و حذف چالشهای مهم مثل جاماندگان از تحصیل، تعمیق یادگیری با توجه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت ، اجرای برش استانی راهبردهای وزرات ، ایجاد فضای کاری همدلانه در صف و ستاد ، توجه ویژه و به طور خاص به فناوریهای نوین و هوش مصنوعی،اهتمام جدی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت روان دانشآموزان و اولیا و همکاران، توانمند سازی و تقویت نیروی انسانی جوان ، ارتباط و تعامل سازنده با سایر دستگاهها ، را ۹ اولویت مهم کاری خود دانست.
وی افزود : بدون شک بدون هراهی و همدلی همکاران و دانشآموزان و خانوادهها و حمایت و مشارکت نهادهای برون سازمانی امکان پذیر نیست لذا از همه دعوت میکنم تا در این مسیر با ما همراه بوده و در ساختن آیندهای روشن برای فرزندان این سرزمین سهیم باشند.
ارسال دیدگاه