رئیس شورای دانشآموزی پسران تربت حیدریه:
صدای دانشآموزان به عنوان ذینفعان اصلی سیستم آموزشی باید شنیده شود
تربت حیدریه (پانا) - رئیس شورای دانشآموزی پسران تربت حیدریه با تأکید بر نقش فعال دانشآموزان در فرآیند تصمیمگیری گفت: دانشآموزان، ذینفعان اصلی سیستم آموزشی هستند و باید صدایشان شنیده شود.

الیاس ابراهیمی در حاشیه نشست نمایندگان تشکلات دانشآموزی با معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه در گفتوگو با پانا به نقش مهم شورای دانشآموزی و خبرگزاری پانا در این زمینه پرداخت و افزود: «این ۲ نهاد میتوانند بهعنوان پل ارتباطی میان دانشآموزان و مسئولین عمل کرده و صدای دانشآموزان را به گوش آنها برسانند.»
وی به اهمیت تقویت تشکلات دانشآموزی و افزایش مشارکت آنها در تصمیمگیریهای مربوط به آموزش و پرورش اشاره کرد و ضمن تشکر از فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش به خاطر توجه ویژه به مطالبات و مشکلات دانشآموزان، گفت: «دانشآموزان بهعنوان رکن اصلی نظام آموزشی هستند و مشارکت فعال و سازنده آنها در این فرآیند، نهتنها یک ضرورت بلکه تعیینکننده مسیر پیشرفت و ارتقای کیفیت آموزش در شهرستان است.»
رئیس شورای دانشآموزی با تأکید بر ضرورت تحول در روشهای آموزشی خاطرنشان کرد: «باید از روشهای سنتی و حفظی به سمت آموزشهای مسالهمحور و پرورش تفکر انتقادی حرکت کنیم.»
وی تصریح کرد: «آموزش باید دانشآموزان را به اندیشیدن، تحلیل و حل مسائل ترغیب کند، نه اینکه آنها را صرفاً به حفظ اطلاعات سوق دهد.»
ابراهیمی به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی بهعنوان ابزاری برای جذابتر و کارآمدتر کردن فرآیند آموزش اشاره کرد و گفت: «مساله اصلی این است که سیستم آموزشی ما بر پایه حفظیات استوار است و به مهارتهای نرم مانند تفکر انتقادی، حل مساله، کار تیمی و خلاقیت توجه کافی نمیشود.»
رئیس شورای دانشآموزی همچنین به اهمیت فعالیتهای فوق برنامه اشاره کرد و افزود: «این فعالیتها پلی به سوی دنیایی فراتر از کتابها و کلاسها میسازند و بستری ایدهآل برای رشد همهجانبه دانشآموزان فراهم میکنند.»
وی تأکید کرد: «این فعالیتها فرصتهایی را برای یادگیری کار تیمی، برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، افزایش اعتماد به نفس، کشف علایق و استعدادها و مسئولیتپذیری فراهم میآورد.»
ابراهیمی خاطرنشان کرد: «فعالیتهای فوقبرنامه، نهتنها دانشآموزان را برای موفقیت در آینده آماده میکند بلکه کمک میکند تا از دوران تحصیل خود لذت ببرند و خاطراتی بهیادماندنی بسازند.»
ارسال دیدگاه