سلامت روان از شروط مهم خوب درس خواندن است

مشهد (پانا) - روانشناس دبیرستان دخترانه صدیقه ناحیه 7 مشهد گفت: از نظر روانشناسی، سلامت روان یکی از عوامل مهم برای درس خواندن دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روان از شروط مهم خوب درس خواندن است

فیروزه مجدی در دیدار با اولیا دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول گفت: سلامت روان یعنی فرد از لحاظ روحی و همچنین برخورد با دیگران در سلامت کامل به سر ببرد، در متوسطه اول مهم‌ترین فرآیند برای دانش‌آموزان هدایت تحصیلی است و  آنها برای موفق‌شدن در این فرآیند باید از سلامت روحی کامل برخوردار باشند.

وی ادامه داد: معمولاً دانش‌آموزانی که به مشاور مراجعه می‌کنند ریشه مشکلاتشان در خانواده است؛ در برخی از خانواده‌ها که پدر و مادر دچار اختلاف هستند، این اختلاف باعث مشکلات روحی و رفتاری در فرزندانشان می‌شود.

مجدی تشریح کرد: دومین مسئله مهم برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول بلوغ است، در این دوره دانش‌آموزان به دنبال پیدایش هویت و شناخت خودشان هستند، وقتی دانش‌آموزان وارد سن 12 سالگی می‌شوند ممکن است تغییرات اخلاقی مانند:لجبازی، گوشه گیر شدن و...در آنها به‌وجود بیاید ؛ این دوره در روانشناسی به "دوره طوفانی" معروف است و علت وجود این دوره گذر از دوره کودکی و ورود به دوره نوجوانی است.

وی در آخر بیان کرد: در این دوره دوستان فرزندانتان تاثیر بسیار زیادی بر شخصیت و اخلاق آنها دارند لذا این دوستان باید تحت نظارت و تایید خانواده انتخاب شوند.

 

خبرنگار : رویا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار