رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه ۵ مشهد:

اردوهای مادر و دختری، نیازهای متقابل بین دانش‌آموزان با مادر را رصد می‌کنند

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه ۵ مشهد گفت: اردوهای تربیتی با نگاه تربیت‌محور که در کنار مادران شکل می‌گیرد، نیازهای متقابل بین دانش‌آموزان با مادر را رصد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۴۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای مادر و دختری، نیازهای متقابل بین دانش‌آموزان با مادر را رصد می‌کنند

احمد مسجدی‌بافقی به پانا گفت: «تربیت، فرآیندی رشد دادنی است و اردوهای تربیتی با نگاه تربیت‌محور خصوصا که در کنار مادران شکل می‌گیرد، نیازهای متقابل بین دانش‌آموزان با مادر را رصد می‌کنند و آموزش‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد هم برای مادران و هم برای دانش‌آموزان بسیار کاربردی است.»

وی افزود: «توانمندسازی والدین باید به عنوان یک فرآیند از دوره ابتدایی تا دبیرستان برای دانش‌آموزان انجام شود. مادران به اعتبار اینکه با فرزندانشان مانوس هستند و ارتباط دارند، نیازهای مختلف دانش‌آموزان را باید بشناسند و در این حوزه آموزش ببینند.»

مسجدی‌بافقی خاطرنشان کرد: «خانواده‌های دانش‌آموزان از قبل از ورود فرزندشان به دوره پیش‌دبستانی باید آموزش‌های لازم را ببینند و در مقطعی هم خود دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی را تمرین کنند. این در دستور کار آموزش و پرورش در قالب کلاس‌های آموزش و آموزش خانواده یا دوره‌های مختلف تربیتی گنجانده شده است.»

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: سامیه قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار