نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

باید محتوای دینی در کنار محتوای علمی قرار گیرد تا نسل آرمانی داشته باشیم

مشهد (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت این وضعیت که تنها دانش آموزان در عرصه علمی بدون محتوای دینی پرورش و رشد پیدا کنند، تربیتی بی‌نتیجه و بی‌ثمری است، بنابراین با توجه به فرزانگی نسل نوجوان امروز شایسته است که محتوای دینی در کنار محتوای علمی قرار بگیرد تا شاهد رشد نسلی از انسان‌های آرمانی باشیم.

کد مطلب: ۱۵۰۳۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
باید محتوای دینی در کنار محتوای علمی قرار گیرد تا نسل آرمانی داشته باشیم

با آغاز سال تحصیلی جدید، آیین اقامه نماز مهر (زنگ نماز) آموزش و پرورش خراسان رضوی به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، با حضور فرماندار مشهد، معاون استاندار و دیگر مسئولین در جمع دانش آموزان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم در دبیرستان توحید مشهد بر نقش نماز در زندگی انسان تاکید کرد و گفت: نماز نور است، نوری که مسیر راه شما جوانان را روشن می‌کند ، به این ریسمان چنگ بزنید تا گمراه نشوید. 

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی افزود: در قرآن هیچ گناهی به جز ترک نماز کفر نیست؛ به جز ترک نماز، از هیچ جنایت و تجاوزی به عنوان کفر نام برده نشده و کفر به معنای انکار خداوند در دو محور اعتقادی و رفتاری است، لذا در حوزه رفتاری نیز بندگی نکردن خداوند متعال کفر به حساب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما به واسطه سن و‌ مسئولیت کمی که دارید امروزه فرصتی دارید که به راحتی با نماز مأنوس شوید، فرصتی که در آینده در اختیار شما نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر در دوران نوجوانی سعی کردید، بندگی خداوند متعال در زندگی شما پیاده شود و تمام اوامر الهی در سیستم و نظام زندگی شما از همین ابتدای عمر صورت گرفت، طبیعی است که شما توانستید نماز را اقامه کنید.

وی افزود: خواندن نماز در انتظار فرمان الهی کفایت نمی کند؛ آنچه مهم است برپاداری نماز است و برپاداری نماز هم در اجرای بندگی خدا در همه ابعاد زندگی است. نماز به عنوان یک پرچم و یک علم در عرصه رفتاری انسان نصب می‌شود.اگر ما تنها نماز خواندیم و تلاشی برای اقامه کردن آن انجام ندادیم، عبادت ما بی‌نتیجه است؛ منظور از اقامه کردن نماز ترک هرچه خداوند آن را نهی کرده و عمل به هر آنچه خداوند آن را تکلیف کرده است، می‌باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اگر محتوای علمی با مفاهیم دینی همراه باشد، رشد ارزشی بسیار خوبی را به همراه دارد که می‌تواند برای جامعه و نظام اسلامی مثمر ثمر باشد و همچنین می‌توانیم بهتر در عرصه پیشرفت‌های علمی و بلندپروازی‌های آموزشی از این نسل بهره‌برداری کنیم،

نماز همان تعلیم و تربیت واقعی است

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم طی سخنانی یادآور شد: شاخصه‌های ارزشمندی درمود نماز مثل ساخت نمازخانه و حضور امام جماعت در مدارس استان در دو سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و در تلاش هستیم تا این آمار را بهبود ببخشیم.

سید امیر شوشتری همچنین تصریح کرد: نماز؛ همان تعلیم و تربیت واقعی است که ما در مدارس استان بر روی آن تاکید داریم و می‌دانیم که دانش آموز برای پیشرفت باید با نماز مانوس باشد.

 در پایان دانش آموزان نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی اقامه کردند.

خبرنگار : زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار