افتتاح همزمان ۴۷۳ پروژه ورزشی و ۲۲۵ فضای آموزشی در خراسان رضوی؛

کاظمی: تحقق آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری در گرو صدرنشینی آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تحقق آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری در انتقال فرهنگ و هویت دینی در گرو صدرنشینی آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم تا دغدغه‌های این حوزه مهم و حیاتی را به کمترین مقدار ممکن برسانیم.

کد مطلب: ۱۵۰۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: تحقق آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری در گرو صدرنشینی آموزش و پرورش است

علیرضا کاظمی در آیین اهدای تجهیزات آموزشی، هنرستانی، ورزشی و بهداشتی به مدارس سراسر کشور، افتتاح همزمان ۴۷۳ پروژه ورزشی طرح شهید سردار سلیمانی و افتتاح ۲۲۵ فضای آموزشی در خراسان رضوی در مجموعه ورزشی الغدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد گفت: آموزش و پرورش 2 ماموریت اصلی به عهده دارد که انتقال باورها، اعتقادات، فرهنگ، هویت دینی و ارزش‌های ولایی، یکی از این ماموریت‌ها است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش‌ خود را خواهیم کرد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، زمینه تحقق این ماموریت را فراهم  کرده و تلاش خواهیم کرد تا گفتمان تربیت را مهم‌ترین گفتمان آموزش و پرورش قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبران اصلی این گفتمان، معلمان و مدیران بوده و مدارس، کانون اصلی تحقق آن است، افزود: تمام توجه‌ ما باید به این کانون اصلی باشد و در همین راستا باید تلاش کنیم تا از دغدغه‌های این عزیزان کاسته شود.

وی ادامه داد: این موضوع، مهم‌ترین‌ ماموریت حاکمیت است؛ زیرا اگر حمایت‌های دولت باشد، قطعا موفق خواهیم بود؛ چرا که برای تحقق آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری باید آموزش و پرورش را در صدر بنشانند و آموزش و پرورش، مساله اصلی باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: ماموریت دیگر آموزش و پرورش انتقال دانش و نیاز امروز جامعه برای حرکت به قله‌های پیشرفت است. بنابراین بهترین معلمان باید به‌کارگیری شوند و توجه ویژه به نخبگان نظام تعلیم و تربیت شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین ماموریت در این زمینه، متوجه اصلی‌ترین کانون یعنی دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه فرهنگیان را در کانون توجه خود قرار خواهیم داد و طراحی‌ها و معماری‌های نظام تعلیم و تربیت را بازبینی و دغدغه‌های معلمان را پیگیری خواهیم کرد.

خبرنگار : دانش‌آموزان: ستاره خزائی / غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار