مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

شورای معلمان کانون تولید فکر، ایده و تولید محتواهای آموزشی و تربیتی است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: کانون تولید فکر، ایده، محتواهای آموزشی و تربیتی، شورای معلمان است و خوراک آموزشی و تربیتی سالانه یک مدرسه در این شورا تامین می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شورای معلمان کانون تولید فکر، ایده و تولید محتواهای آموزشی و تربیتی است

رمضان پروانه در نشست مشترک شورای دبیران مدارس دخترانه شبانه‌روزی شهید میرزاییان و متوسطه اول تکتم شهرستان کلات گفت: همکاران از ظرفیت شورای معلمان غافل نشوند و از ظرفیت‌های بیرونی همچون انجمن اولیا و مربیان به بهترین نحو ممکن استفاده کنند؛ چرا که این ظرفیت‌ها بازوان توانمند دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت اولیا در امور مدرسه خاطرنشان کرد: حضور اولیا در مدرسه و شرکت در جلسات و فعالیت‌های مختلف به تسهیل یادگیری کمک خواهد کرد؛ چرا که هدف مشترکی را دنبال می‌کنیم و برای به اوج رسیدن و پرواز، نیازمند به حضور این عزیزان هستیم.

پروانه گفت: پروژه مهر امسال در شهرستان کلات به نحو مطلوبی در حال انجام است و همکاران در همه حوزه‌ها در تلاش هستند تا در روز اول مهر، معلم و دانش‌آموز در کلاس درس بدون هیچ مشکل و کمبودی حاضر باشند.

وی در رابطه با مدرسه خوب گفت: در مدرسه خوب بین هیچ کسی تبعیض قائل نمی‌شویم و همه با هر فرهنگ و لباسی در سر کلاس با هم برابر هستند؛ چون همه آن‌ها فرزندان ما و اولیای دانش‌آموزان، ولی‌نعمتان ما هستند و با هر شکل و ظاهری که به مدرسه مراجعه می‌کنند، آن‌ها را بپذیریم.

پروانه افزود: در یک مدرسه خلاق و خوب، رقابت فردی نداریم و همه فعالیت‌ها باید گروهی باشد و دانش‌آموز را به سمت کارهای گروهی سوق دهیم. همه دانش‌آموزان، زمانی به مدرسه احساس تعلق دارند که معلم و مدیر بین آن‌ها فرقی قائل نشوند؛ لذا معلم و مدیر باید همه را به یک چشم ببیند و به آن‌ها به یک اندازه توجه کند.

مدیر آموزش و پرورش کلات خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان باید به یک درک متقابل و مشترک برسند و خروجی آن نیز باید مثبت و قابل اجرا باشد؛ چرا که همه در یک کشتی نشسته‌ایم؛ پس با اتحاد و همدلی به سمت پیشرفت در اهداف باید گام برداریم و نگاه و تفکر سیستمی داشته باشیم.

پروانه اظهار کرد: یک معلم موفق برای پایان سال خود باید هدف ترسیم کند و این باید از روز اول مهر اتفاق بیفتد. وضعیت موجود را در ابتدای سال، بررسی کرده تا در پایان سال به وضعیت مطلوب برسیم. دانش یک دانش‌آموزان باید به تغییر رفتار منجر شود تا یادگیری اتفاق بیفتد؛ چون تغییرات پایدار در افراد منجر به یادگیری می‌شود.

پروانه افزود: ذهن دانش‌آموز، انبار اطلاعات نیست که هر چیزی را به آن‌ها بیاموزیم بلکه باید مسائل مفید و ارزشمند به آن‌ها یاد داد و معلم موفق، کسی است که صفحات سفید کتاب را به دانش‌آموز تدریس کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات گفت: در زنگ مهر امسال، یکی از موارد مهم که انجام می‌شود، نواخته شدن «زنگ نماز» است. برای همراه کردن دانش‌آموز به برپایی نماز باید خودمان نیز ابتدا در این فرضیه مهم شرکت کنیم و احترام متقابل باید بین معلم و دانش‌آموز اتفاق بیافتد؛ چرا که دانش‌آموزان، ارزیابان بسیار خوبی هستند و رفتارهای ما را رصد کرده و یاد می‌گیرند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب در محیط آموزشگاه و در بین دانش‌آموزان افزود: اگر هر کدام از ما وظیفه خود را به درستی انجام دهیم به آن «حیات طیبه‌ای» که مد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز هست خواهیم رسید.

خبرنگار : نازنین فاطمه سعادتی عکاس : Ali Saadati

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار