نماینده مردم مشهد و کلات در محلس شورای اسلامی :

زبان هنر و سینما ، زبان مشترک همه دنیا است

مشهد (پانا) - نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی‌گفت: امروز حرف های زیادی هم با مردم کشور و هم با مردم دنیا داریم که باید آن را منتقل کنیم و زبان مشترک همه دنیا با هر ملیت و فرهنگی که باشند، زبان هنر و سینما است .

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر و سینما ، زبان مشترک همه دنیا است

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در مراسم اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه ای سینما جوانان (مهروشید) که در پردیس سینمایی ملل مشهد برگزار شد ،گفت: هیچ کسی تردید ندارد که زبان مشترک همه دنیا با هرملیتی ، فرهنگی و مرامی که باشند و بخواهند حرف ها و پیام خود را منتقل کنند و به تمام دنیا برسانند ، زبان هنر وسینما است . 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ محلی شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ سینما نشان می‌دهد که کسانی توانستند در چند دقیقه تحولات بزرگ اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کنند ، سینمای امروز باید به نظام جمهوری اسلامی در انتقال حرف‌ها و مسائل جامعه به مردم کمک کند.

پژمانفر در پایان گفت: سینما می‌تواند یکی از راه‌های پیشرفت کشور باشد و شما می‌توانید برای سربلندی و پیشرفت کشور با جدیت بیشتر از این فرصت در جشنواره‌های منطقه ای استفاده کنید و تجربه های خود را به اشتراک بگذارید .

در ادامه مدیر عامل انجمن سینمای جوانان گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای آیین صله رحم  جامعه فیلم کوتاه ما هستند و براین اصل بنا شدهاند که فیلم‌سازان از نقاط مختلف ایران کنارهم قرار بگیرند و گفت‌وگو کنند و در جریان آخرین تعأملات فیلم کوتاه و فیلم های یکدیگر قرار بگیرند .

مهدی آذرپندار با تاکید بر اینکه فیلم ها فرع ماجرا هستند افزود: در واقع جشنواره فیلم کوتاه بهانه‌ای برای رفاقت و تعامل بیشتر در فضای هنری است چرا که در جشنواره فیلم کوتاه تهران که در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود به واسطه اقتضائات رقابتی وبین‌المللی، گاهی فضای سینمایی به گونه‌ای شکل می‌گیرد که این ارتباطات و گفت‌وگوها کمتر اتفاق می‌افتد.

 

خبرنگار : نادیا علیزاده، محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار