رئیس سازمان سینمایی کشور خبرداد:

تخصیص اعتبارات حاصل اجرای عدالت فراهنگی

هفتاد درصد بودجه انجمن سینمای ایران، به شهرستان ها اختصاص یافت

مشهد(پانا)- رئیس سازمان سینمایی کشور از تخصیص اعتبارات که حاصل اجرای عدالت فراهنگی است خبرداد و افزود : هفتاد درصد بودجه انجمن سینمای ایران، به شهرستان‌ها اختصاص یافت و این دستاورد را نگاه با افتخار دولت سیزدهم به مناطق محروم دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبارات حاصل اجرای عدالت فراهنگی

به‌گزارش‌خبرگزاری‌پانا، محمد خزاعی در مراسم اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان «مهروشید» که به میزبانی پردیس سینمایی‌ملل برگزار شده بود، اظهار کرد: مهمترین بحثی که ما در سه سال گذشته در استان‌ها داشتیم و دغدغه سازمان‌سینمایی کشور بود، انتقادات زیادی از جانب کارگردانان و تهیه‌کنندگان بسیاری می‌شد و می‌گفتند که سرمایه‌گذاری جدی در سایر استان‌ها بجز تهران انجام نشود چون چیزی در پیش ندارد.

وی ادامه داد: علی رغم نصیحت و انتقاداتی که همکارانمان داشتند چون خودم برخواسته از شهرستان هستم، معتقدم استعدادها و مرواریدهای بسیاری در دیگر استان‌ها وجود دارد که شما نتوانستید آن‌ها را کشف و درک کنید، اگر فرصتی در تمامی استان‌ها باشد قطعا شاهد شکوفایی و درخشش آنها هم خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ما در مراحل مختلف توجه جدی‌تری در این سه سال نسبت به دوره‌های گذشته در خصوص زیرساخت‌های سینمایی کشور با استان‌ها داشتیم که در مرحله اول باید تا پایان سال ۱۴۰۴ یعنی پایان دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی تعداد هزار سینما افتتاح شود .

وی اذعان کرد: خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور افتتاح شده یا در حال آماده سازی است و ۱۰۰ سالن نیز تا پایان سالن ۱۴۰۴ براساس قولی که به دولت سیزدهم دادیم در مناطق محروم کشور افتتاح خواهد شد .

نگاه با افتخار دولت سیزدهم به مناطق محروم

خزائی افزود : تفاوت بسیار مهم دولت سیزدهم با دیگر دولت‌ها بر محور نگاه جدی به مناطق محروم است، امروزه در شهرهایی از جمله سراوان ، خواف ، تربت جام و .. که ۲۰ الی ۴۰ سال مردم آرزوی سینما را داشتند که الحمدالله تا جایی که توانستیم افتتاح کردیم . ایجاد زیرساخت‌ها فقط در حوزه سینما نبود بلکه در حوزه تجهیزات ، خرید دفاتر برای انجمن سینمای جوانان ایران انجام شد. 

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: زمانی که در سازمان سینمایی بودم آموزش و کلاس‌های انجمن سینمای جوانان ایران بر اساس شهریه بود ولی وقتی شما که آزمون قبول می‌شدید باید توانایی پرداخت شهریه را در استان‌ها می‌داشتید و مهم‌ترین هدف ما ایجاد عدالت‌فرهنگی است انجام نمی‌شد تا اینکه استعدادیابی انجمن سینمای جوانان ایران در بیست استان آموزش رایگان شد .

وی ادامه داد : بر اساس استعدادها، لیاقت‌ها و ظرفیت هاست که هنرمندان برای آموزش انتخاب می‌شوند و مهم نیست که از کدام طبقه جامعه هستند بلکه مهم این‌ست که آنها نباید دغدغه مسائل‌مالی را داشته باشند.

عدالت فرهنگی ، حاصل تخصیص اعتبارات سینمایی

وی اظهار کرد: در بحث عدالت‌فرهنگی با تخصیص‌اعتبارات، هفتاد درصد بودجه انجمن سینمای جوانان ایران به شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرد که در این دوره ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربه است و مبلغی از بودجه سینمای حرفه‌ای در همه این مراکز اموراستان داریم.

وی متذکر شد: در کانون فارابی هیچ وقت مدیر رسانه نداشتیم که جواب‌گوی فیلم‌سازان شهرستانی باشد؛ در مرکز گسترش دغدغه استان‌ها بود اما مدیر استان‌ها وجود نداشت ،امروز مرکز گسترش یک مدیر مستقیم برای استان‌ها تعیین کرده و الحمدلله جواب‌گوی تمام فیلم سازان استان هستند و سازمان سینمایی کشور نگاه جدی به حوزه تولیدات استان‌ها دارد.

خزاعی درخصوص رفع موانع و تسهیل گری در تولید فیلم های استانی افزود: تولیدات سینمایی همیشه دغدغه شما بود، در تمام سفرهای‌استانی درکشور داشتم همه فیلم سازها شاکی و نالان بودند که ما می‌خواهیم فیلم‌سینمایی تولید کنیم اما این قوانین که شما در وزارت‌خانه گذاشتید امکان پذیر نیست،کارگردان شرایطش بسیار سخت است  و تهیه کننده‌ نداریم.

وی نگاه جدی سیاست گذاری سازمان سینمایی در جهت تشویق و ترغیب فیلم سازهای استانی را بیان‌کرد و افزود: امروز در سازمان سینمایی هر کس فیلمی را خواسته باشد آغاز کند، کارگردان استانی می‌تواند مجوز تهیه کننده استانی بگیرد و قرار نیست شما مبالغ هنگفتی را پرداخت کنید، برای یک تهیه کننده حرفه‌ای بلکه این ظرفیتی است که در استان فعال شده‌است.

وی اذعان نمود: قسمت اعظم بودجه‌بندی سازمان‌سینمایی کشور به استان‌ها تخصیص پیدا کرد که با مدیرکل‌های استان‌ها غیر از سینمایی‌ها قراردادهایی در طول سال بستیم و سعی کردیم حمایت کنیم.

وی از جشنواره مهرسینمای‌ایران خبرداد و گفت: مهرسینمای‌ایران در حقیقت پایه گزاری سازمان سینمایی در این سه سال برای تشویق و ترغیب جدی فیلم سازان استانی است که دوازده مهرماه مراسم ملی در تهران برگزار خواهد شد.

 

 

خبرنگار : محدثه رمضانی ، نادیا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار