عضو شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری مسابقات جهانی ریاضی آی‌مت و سیمس صبح امروز به میزبانی مشهد

مشهد (پانا) - عضو شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات جهانی ریاضی آی‌مت و سیمس صبح امروز به میزبانی مشهد خبر داد و گفت: بیش از هزار فراگیر در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۵۰۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات جهانی ریاضی آی‌مت و سیمس صبح امروز به میزبانی مشهد

مسعود زاده‌باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پنجمین جشنواره جهانی ریاضی آی‌مت و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی سیمس صبح امروز در هتل میثاق مشهد برگزار شد. در این دوره ۷۴۴ نفر در بخش آی‌مت ویژه سنین ۳ تا ۷ سال شرکت می‌کنند و ۲۹۲ فراگیر در بخش سیمس، حضور دارند که ویژه رده سنی ۷ تا ۱۳ سال است.

عضو شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۵۳ درصد کودکان شرکت‌کننده را دختران و ۴۷ درصد را پسران تشکیل می‌دهند. شرکت‌کنندگان این جشنواره با والدین حضور پیدا خواهند کرد؛ همچنین تعدادی از مربیان منتخب و روانشناسان نیز دعوت شده‌اند.

زاده‌باقری افزود: طی برگزاری این جشنواره، فرصت مغتنمی برای کودکان فراهم شده تا مراسم گروهی را تجربه کنند تا عزت نفس، حرکت نفس و اعتماد به نفس آنان افزایش یابد.

وی ادامه داد: هدیه کردن شادی، نشاط و لبخند به کودکان که برکات اصلی زندگی انسان‌ها است نیز از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌آید.

عضو شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: کودکان در این جشنواره، فرصت نابی را در خصوص تعاملات هدفمند با یکدیگر دارند که باعث رشد و بالندگی آنان می‌شود و برای تجارب آنان بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: سنین کودکی، دوران بسیار مهمی است به‌طوری که گفته می‌شود ۶ سال اول زندگی انسان از ۶۰ سال بعد آن مهم‌تر است. از دیگر اهداف ما در این رخداد علمی، پرورش مهارت‌های دوستیابی برای کودکان و کاهش اضطراب جدایی در آنان است.

زاده‌باقری تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات به میزبانی مشهد، تفاوت اساسی با دوره‌های سالیان گذشته دارد. امسال، بار معنوی این رخداد بسیار زیاد است؛ زیرا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حضور داریم و یکی از اهدافی که به دنبال آن هستیم، آشنایی کودکان با فضای معنوی است.

خبرنگار : ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار