رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبرداد:

تفاهم نامه ایران و عراق ، حاصل آمادگی کامل مدیریت شهری در ماه صفر

شرح مصوبات صد و بیست و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی مشهد

مشهد(پانا)- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تفاهم نامه جمهوری اسلامی ایران و عراق را حائز اهمیت و نقطه عطف ارتباط این دو کشور دانست .

کد مطلب: ۱۴۹۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه ایران و عراق ، حاصل آمادگی کامل مدیریت شهری در ماه صفر

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد،  مهدی ناصحی در صد و بیست و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر اظهار کرد: برای ایام اربعین همکاران ما در شهرداری مشهد بنا بر تفاهم نامه بین دولت جمهوری اسلامی و کشور عراق تکلیفی که بر دوش داشتند در غالب کاروان هزار نفره به خوبی پرداختند.

ناصحی ادامه داد: امروز شاهد تروریست کور اشغالگر فلسطین، کودکان و زنان غره و زنان و کودکان لبنانی هستیم، زنان لبنانی همواره قربانی صهیونیست خشن و خبیث شدند و بر ماست یاد و خاطر آن‌ها را گرامی می‌داریم.

ناصحی ادامه داد: آماده سازی اسکان‌های اضطراری، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی موکب‌ها، تامین آب برای برخی از موکب‌ها و تهیه زیر ساخت‌ها و فضا‌های مورد نیاز آماده شده است تا بتوانند به مردم و زائران پیاده خدمات ارائه دهند. نقطه عزیمت این است که بعد از عملیات سنگین در دهه اربعین بلافاصله باید از زائران پیاده که به مشهد مشرف می‌شوند پذیرایی کنیم.

مصوبات صد و بیست و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد

براساس این لایحه در منطقه ١، معبر فرعی صنوبر ۱ واقع در شهید رامندی ۱۸ خیابان صاحب الزمان (عج) با حفظ شماره به نام " شهید غلامحسن احمدی، در منطقه ٣

معبر فرعی شهید مزینانی ۱۵/۲ واقع در طبرسی شمالی ۳۰ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا خیاطان، منطقه ۴ معبر فرعی طبرسی شمالی ۶۹ واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ، شماره به نام " شهید مراد معارف وند، منطقه ۵ معبر فرعی شهید شفیعی ۳۶۱۰ واقع در خیابان شهید شفیعی محله گلشهر با حفظ، شماره به نام " شهید مدافع حرم مجتبی عبداللهی" در منطقه ٨ معبر فرعی امیر کبیر ۱۴ واقع در خیابان امیرکبیر با حفظ، شماره به نام " شهید غلامرضا عمرانی و منطقه ١١ معبر فرعی معلم ۲۸ واقع در بلوار معلم با حفظ، شماره به نام " شهیدان حسین و محمود قائنی " نامگذاری شود.

در این جلسه اعمال محدوده ماده ٩ قانون نحو خرید و تملک اراضی و املاک برای ام‌ای برنامه‌های عمومی و عمرانی و نظامی دولت به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهردار مشهد به عنوان بالاترین مقام اجرایی اجازه داده می‌شود با عنایت به فوریت طرح بازگشایی معبر متصل کننده خیام شمالی ۷۲ و سی و پنج متری نوید و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح پادشده نسبت به تملیک قسمتی از پلاک ثبتی ۲۱۷ فرعی از ۱۵۵ اصلی بخش ۱۰ مشهد با کد‌های نوسازی -۱-۵-۲۷۸-۱۶-۲ و ۴-۵-۲۷۸-۱-۲ واقع در خیام شمالی ۷۲ و طرح چی ۱۱ به مساحت ۷۳۳٫۲ متر مربع میزان ۵۴۵،۷ متر مربع در مسیر طرح و میزان ۱۸۷٫۸ متر مربع باقیمانده و غیر قابل پاسخگویی از طریق اجرای ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی عمرانی و نظامی، دولت برابر نقشه پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر اقدام نماید.

همچنین در این جلسه طرح مساعدت مالی به انجمن ام‌اس خراسان رضوی تصویب شد و بنابراین طرح، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با عنایت به درخواست شماره ۱۴۰۳/۳۵۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ انجمن ام‌اس خراسان رضوی و در راستای حمایت از بیماران ام‌اس شهر مشهد و امر معاش و تأمین مخارج زندگی خانواده ایشان به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال با رعایت شیوه نامه کمک‌های بلاعوض شهرداری ابلاغی ۱۳۹۹ وزارت کشور و از محل اعتبارات مربوطه در ردیف‌های بودجه سال ۱۳۰۳ به انجمن مذکور کمک نماید و قرار است که این طرح به صورت یک فوریتی مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه لایحه پرداخت یارانه سود تسهیلات نوسازی تاکسی‌های مشهد تصویب شد. 

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور ترغیب تاکسیرانان برای مشارکت در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی نسبت به نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد اقدام کند.

تبصره -۱ شهرداری مشهد مکلف است نسبت به فراهم آوردن شرایط لازم برای اخذ تسهیلات بانکی با سود مصوب بانک ٣٠٠ میلیون تومان به ازای هر دستگاه تاکسی فرسوده با تعهد بازپرداخت اصل و سود آن ۴ درصد توسط مالک تاکسی فرسوده اقدام کند.

تبصره ٢ شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را تا پایان طرح در بودجه سنواتی خود پیش بینی تاکسی فرسوده اقدام نماید. 

در این جلسه لایحه نرخ بهای کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ١٤٠٤ مورد بررسی قرار گرفت و بهای خدمات حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴٠٣ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر تصویب شد.

تبصره ۱ - نرخ بهای خدمات حمل و نقل دانش اموزان مدارس استثنائی با اعمال ضریب ۱،۳ به ماخذ بهای خدمات راننده محاسبه خواهد گردید و گواهی صلاحیت پیمانکاران و رانندگان استثنایی مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود .

تبصره ۲- شهرداری مشهد مکلف است به منظور فراهم نمودن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان مدارس استثنایی نسبت به تامین و پرداخت هزینه‌های حمل و نقل این دسته از دانش آموزان به نحوی که ۵ درصد هزینه بعهده والدین دانش آموزان مدارس استثنایی و الباقی در تعهد شهرداری مشهد با پیگیری و اخذ شناسه یکتا توسط اداره کل آموزش و پرورش و وصول مطالبات خود از دولت اقدام نماید.

در تبصره ۳- به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین کسری ناوگان مورد نیاز برای ارائه سرویس حمل و نقل دانش آموزان نسبت به صدور گواهی صلاحیت برای والدین دانش آموزان متقاضی با رعایت ضوابط و مقررات و انجام سرویس اشتراکی با شرایط معافیت از پرداخت هزینه صدور گواهی صلاحیت گشت و نظارت مدیریتی و بالاسری اقدام نماید و همچنین در تبصره پنجم شهرداری مشهد مکلف است هزینه‌های اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه ۱۴۰۳ لحاظ نماید.

همچنین در پایان این صحن ، کتاب «بلدیه تا شهرداری» که به همت روابط عمومی و امور بین المل شهرداری مشهد تنظیم و تدوین شده است رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار