معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

اهتمام ویژه مدیریت شهری مشهد در ایام پایانی ماه صفر

کاستی‌های مدیریت شهری در ایام پایانی ماه صفر با کمک دستگاه‌های مختلف قابل حل است

مشهد (پانا) - معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی از اهتمام ویژه مدیریت شهری در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام ویژه مدیریت شهری مشهد در ایام پایانی ماه صفر

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری ستاد دهه پایانی ماه صفر ضمن تشکر از اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد بابت خدمت‌رسانی به زائرین رضوی چه در ایام مختلف سال و چه در ایام پایانی ماه صفر و سایر مناسبت‌ها اظهار کرد: بدون هیچ ملاحظه‌ای، بیشترین بار و بخش عمده‌ای از میزبانی زائران حضرت رضا(ع) با شهرداری است که در این راستا تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است.

وی افزود: شهرداری در بخش‌های مختلف خدمات شهری، حوزه حمل و نقل و ترافیک، مسائل اجتماعی و فرهنگی، عزم ویژه‌ای برای خدمت به زائرین و مجاورین داشته و دارد که از این حیث باید به این مجموعه خداقوت گفت.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه چند مطلب خیلی مهم در حوزه جریان خدمتگزاری به زائرین حضرت رضا(ع) مطرح است که به نظرم اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع، ارتقای فرهنگ میزبانی است، تصریح کرد: با بررسی‌های مختلف و تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته که در نتیجه مشورت‌ها، مشاوره‌ها و بررسی‌های مختلف به دست آمده، رمز و راز ارتقای فرهنگ میزبانی و بسط و توسعه مشارکت مردم از اولویت‌های اصلی در مشهد محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای مثال؛ هنوز هم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایام پیک زائرین، نقص داشته و نارضایتی زیادی از ناحیه زائر داریم که مسئولیت مستقیم آن متوجه شهرداری نیست ولی عارضه‌های آن معطوف به شهرداری می‌شود که امیدواریم از این جهت نیز شرایط بهتر و مناسب‌تری ایجاد شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به پویش «در مسیر بهشت» ایجاد موکب‌های اختصاصی در شهر مشهد نیز این اقدامات را مرهون تلاش شهرداری دانست و گفت: با مدیریت شهرداری همچنین تاکسی‌های صلواتی در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) به حمل و نقل رایگان زائرین پرداختند که چنین طرح‌های زائرمحوری به نظرم باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در این راستا اقداماتی هم شروع شده است به پویش «هم‌محله‌ای امام رضا(ع)» اشاره کرد و افزود: در قالب این پویش، مشهدی‌ها زائرین رضوی را در منازل شخصی خود اسکان دادند.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری در بسط و گسترش نقش مردم در میزبانی زائرین حضرت رضا(ع) در نگاه‌های بلندمدت، نگاه میان‌مدت و حتی در کوتاه‌مدت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌هایی چون پارکینگ و سرویس بهداشتی ابراز کرد: در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرداری، اهتمام خوبی داشته اما لازم است که بخش‌های دیگر هم باشند تا با یک برنامه زمانبندی بتوانیم نیازهای زیرساختی مختلف از جمله سرویس بهداشتی و پارکینگ در موارد دیگر را با سرعت بیشتر و بهتری به سرانجام برسانیم تا مطلوب حجم زائران باشد.

وی ادامه داد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی هنوز شاهدیم متقاضی به مشهد می‌آید و می‌گوییم جا نداریم یا با وجودی که در جوار حرم، محل اسکان خالی هنوز وجود دارد، زائر را به اطراف شهر می‌فرستیم که این روند، نیازمند مدیریت منسجم‌تری است.

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: در این خصوص، مسئولیتی متوجه شهرداری نیست اما عارضه‌های آن متوجه شهرداری می‌شود. 

وی متذکر شد: این مورد را مکرر گفته‌ایم و اکنون در حال پافشاری هستیم تا قرارگاه خدمت به زائران مشهد را راه‌اندازی کنیم و از این جهت بتوانیم شرایط بهتری برای زائران داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار