معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس:

تغییر نظام اندیشه، مقدمه‌ای برای تغییر نظام ارزشی، نگرشی و رفتاری است

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: معتقدیم برای تغییر رفتار یک انسان باید نظام اندیشه او تغییر کند؛ چراکه نظام اندیشه، نظام ارزشی و نگرشی را شکل می‌دهد و نهایتا این نظام ارزشی، نگرشی است که رفتار را شکل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نظام اندیشه، مقدمه‌ای برای تغییر نظام ارزشی، نگرشی و رفتاری است

مجید بذرافکن در حاشیه بیست‌و‌دومین نشست سالانه معاونان آموزشی و نمایندگان مجلات رشد سراسر کشور به پانا گفت: «وقتی پدر و مادر بیشتر دغدغه تحصیل فرزند را داشته‌ و فرزندشان معدل خوبی داشته‌ باشد و آرمان و آرزوی آن‌ها موفقیت فرزندشان در کنکور باشد، متمرکز بر کتاب‌های درسی می‌شوند و حتی اگر فرزند به سراغ کتاب‌های غیردرسی برود او را منع می‌کنند و آن را مانعی برای کسب نتیجه درسی خوب توسط فرزندشان می‌دانند.»

بذرافکن ادامه داد: «ابتدا باید روی نگرش والدین کار کنیم. این دیدگاه نادرست است حال آن که پدر و مادرها با دلسوزی چنین دیدگاهی دارند؛ پس اگر بخشی از بچه‌ها آنچنان که باید و شاید از مجلات رشد استقبال نمی‌کنند به خاطر اطرافیان آن‌ها است و شاید معلمی چنین دیدگاهی داشته باشد و دانش‌آموز طعم خواندن یک کتاب غیردرسی را در زندگی خود نچشیده باشد.»

وی افزود: «پدر و مادر باید مطلع باشند که همین مطالعه مطالب مجلات رشد می‌تواند باعث شود فرزندشان تربیت تک‌بُعدی نداشته باشد و بتواند همه‌جانبه رشد کند و تربیت اجتماعی، تربیت حرفه‌ای و تربیت زیباشناختی داشته باشد و انسانی در تراز شود؛ انسانی که بتواند همه ابعاد وجودش را رشد دهد.»

بذرافکن در خصوص محتوای مجلات رشد گفت: «مجلات رشد، محتوای قابل اطمینانی دارد. بهترین و متخصص‌ترین افراد در دفتر انتشارات کمک‌آموزشی می‌نشینند و با توجه به تجربه‌ای که در سالیان متمادی دارند، غذایی را طبخ می‌کنند که مورد اعتماد و مناسب کودک است.»

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: «وقتی با معلمان صحبت می‌کنم برای تبلیغ مجلات رشد آن را غذایی معرفی می‌کنم که ویتامین‌ها و ارزش غذایی کافی را دارد و مقوی روح است و می‌تواند موجب رشد باشد.»

وی اضافه کرد: «البته این آرمانی و روی قله نیست و هر محتوایی را که تهیه می‌کنیم از خود می‌پرسیم «آیا نمی‌توانیم بهتر تهیه کنیم؟ آیا مخاطب خود را به اندازه کافی شناخته‌ایم؟ آیا از نیازها، ظرفیت‌ها و استعدادهای او اطلاع کافی داریم؟» پس می‌طلبد با توجه به نیاز روز، باز هم اطلاع بیشتری از ظرفیت‌ها، نیازها و استعدادهای بچه‌ها پیدا کنیم تا بتوانیم همراه با جذابیت، آن چیزی که بچه‌ها نیاز دارند را به آن‌ها برسانیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار