مدیر تولید سیمای خراسان رضوی:

شناخت نسبت به یک عرصه می‌تواند باعث موفقیت شود

مشهد (پانا) - مدیر تولید سیمای خراسان رضوی گفت : پیام من به دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های رسانه‌ای این است که نسبت به فضا و جوانب این عرصه شناخت پیدا کنند چرا که این شناخت باعث موفقیت می‌شود و اگر علاقه‌مندان بدون شناخت وارد این کار شوند ضربه خواهند خورد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شناخت نسبت به یک عرصه می‌تواند باعث موفقیت شود
رضا شکری در حاشیه همایش با خبر باش در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «اولین شناخت از عرصه خبرنگاری این است که این حرفه به چه صورت می‌تواند به جامعه و خود فرد کمک کند و دومین مورد این است که فرد بداند در چه موردی از این عرصه مایل به فعالیت است.»
وی افزود: «اگر علاقه‌مندان بتوانند با انتخاب درست جلو بروند و سختی‌ها و مزایا و معایب این کار را بررسی کنند مطمئناً می‌توانند موفق می‌شوند.»
شکری درباره سطح کیفی دانش‌آموز خبرنگاران پانا گفت:« من تاکنون با چند نفر از خبرنگاران پانا همکاری انجام داده‌ام که فوق العاده بودند. ما در چند مورد از مستندات کاری سیما، گزارشات میدانی و برنامه‌های مختلف به عنوان خبرنگار و تصویربردار از آ‌ن‌ها استفاده کردیم و آن‌ها نیروهای بسیار خوب و با استعدادی بودند.»
وی درباره جذب دانش آموزان به حرفه خبرنگاری گفت:« اعتقاد من بر این است که کیفیت بهتر از کمیت است. علاقه به خبرنگاری باید در خود فرد وجود داشته باشد. ما نیازمند به نیروهایی هستیم که تاثیرگذار باشند، در این کار کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است.»
وی ادامه داد:« اگر به جای جذب حداکثری روی کیفیت و ارتقا کیفی نیرو تمرکز شود، بازدهی بهتری خواهد داشت. امروزه یکی از مشکلات بزرگ رسانه‌ها این است که به جای اینکه برنامه محور باشند شبکه محور هستند. وقتی شبکه ایجاد شود، ناچاراً نیروی زیادی جذب می‌شود. نیروی زیادی که کارآمد نباشد بی‌فایده است ولی اگر برنامه‌محوری صورت بگیرد و نیروها بر اساس تعهد، تخصص و رشته خود مشغول به فعالیت شوند خیلی بهتر است.»
شکری در پایان گفت:« وقتی بخواهیم کاری را انجام دهیم نباید ناامید شویم، اگر بعد از چندین بار هم پذیرفته نشدیم باید بدانیم که بالاخره آدمی پیدا می‌شود که ما را بپذیرد و به ما میدان دهد.»

دانش آموز خبرنگار: کیانا میرمحمدی
 
نویسنده : کیانا میرمحمدی خبرنگار : کیانا میرمحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار