رابط مجلات رشد اصفهان:

جذب دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به مطالعه مجلات رشد رسالت ماست

مشهد (پانا) - رابط مجلات رشد اصفهان گفت: جذب دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به مطالعه مجلات رشد یکی از رسالت‌هایی است که بر دوش ما گذاشته شده و در امر تعلیم و تربیت باید به آن بپردازیم.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جذب دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به مطالعه مجلات رشد رسالت ماست

دومین روز از بیست‌ودومین نشست سالانه معاونان آموزشی و نمایندگان مجلات رشد سراسر کشور، با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛ در این نشست  معاونین آموزشی استان‌های سراسر کشور به بیان نکته نظرات خود درباره روند تولید و توزیع مجلات رشد دانش‌آموزی و میزان استقبال دانش‌آموزان از این مجلات پرداختند.

علیرضا سلطانی در این نشست افزود: ما جلساتی را در استان اصفهان برای معلمین و دانش‌آموزان برگزار کردیم تا دانش‌آموزان را نسبت به استفاده از مجلات رشد در برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تربیتی ترغیب کنیم.

وی افزود: تمرکز ما بیشتر بر دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بود، به لحاظ اینکه به نوعی خودشان را برای آزمون‌های نهایی و آزمون پایش متوسطه اول آماده کنند.

مجلات رشد تکالیف مهارت محور کتاب‌های درسی را در قالب سرگرمی ارائه می‌دهند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل تهران گفت: بچه‌های ابتدایی غالبا استقبال بسیار خوبی از مجموعه مجلات رشد دارند؛ با توجه به اینکه مطالب مجلات رشد و محتوای کتاب‌های درسی کاملا در هم تنیده‌اند و به نوعی تکالیف، مهارت محور محسوب می‌شوند و همان مهارت‌ها در مجلات رشد پیش‌بینی شده که در قالب سرگرمی‌های متنوع برای دانش‌آموزان است و هم در منزل، هم در مدرسه از آن‌ها  استفاده می‌کنند.

معصومه معصومیان در پایان عنوان کرد: در متوسطه اول و دوم  نیاز است مجلات رشد بیشتر به دانش‌آموزان معرفی شود؛ در شهر تهران نشست‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود که در آن محتوای مجلات رشد مورد نقد قرار می‌گیرد و از فعالیت‌های خودشان فیلم، پادکست، محتوا و مقاله تهیه می‌کنند و برای ما ارسال می‌کنند.

مجلات رشد، مکمل فرایند یاددهی و یادگیری هستند

معاون آموزش ابتدایی استان یزد گفت: با توجه به اینکه مجلات رشد به عنوان یکی از مکمل‌های فرایند یاددهی و یادگیری هستند می‌توانند در مسیر تدریس معلمان و بهبود یادگیری دانش‌آموزان تاثیرات فراوانی داشته باشند.

صادق رضایی ادامه داد: سعی داشتیم در استان یزد اشتراک حداکثری را برای دانش‌آموزان و معلمان داشته باشیم که به طور هفتگی بتوانند از این محتوای مناسب که در عرصه‌های مختلف ارائه می‌شود استفاده بکنند.

وی افزود: بحث داستان‌نویسی و داستان‌خوانی در این مجلات که می‌تواند در عرصه تعلیم و تربیت استفاده عظیمی داشته باشد، برای درک مطلب و افزایش دایره لغات و واژگان دانش‌آموزان کمک بزرگی است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی های مختلفی را از طریق بخشنامه رسمی و انتشار در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نشست‌های تخصصی با معلمان و مدیران و همچنین برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی در سطح مدارس داشتیم تا دانش‌آموزان، و فرهنگیان آشنایی لازم را با مجلات داشته باشند و ترغیب شوند که از محتوای خوب این مجلات بهره ببرند.

رضایی عنوان کرد: باتوجه به ارزیابی ما مجلات رشد از استقبال نسبتا خوبی برخوردار است و تقریبا در استان یزد بالغ بر 40 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی از مجلات رشد بهره می برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلات رشد نیازمند اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی و  شبکه استانی صدا و سیما است، ما باید اطلاع‌رسانی مناسب‌تر و گسترده‌تری داشته باشیم تا دانش‌آموزان هرچه بیشتری از این محتوای فاخر بهره‌مند شوند .

اجرای برنامه‌های متنوع برای معرفی مجلات رشد در استان قم

سید مصطفی حسینی فاضل، معاون آموزش ابتدایی استان قم گفت: در استان قم برنامه‌های متنوعی برای استقبال دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از نشریات غنی و فاخر رشد انجام شد؛ صدور بخشنامه و ابلاغ به مدارس برای ترغیب دانش‌آموزان و آشنایی خانواده‌ها با مجلات رشد، تهیه پوستر، گزارش‌های خبری صدا و سیمای مرکز استان و استفاده از ظرفیت سرگروه‌های آموزشی و راهبران آموزشی تربیتی برای شناساندن مجلات رشد به دانش‌آموزان  از جمله برنامه هایی بود که در استان م برای معرفی بیشتر مجلات رشد انجام شد.

روز بدون کیف، با مجلات رشد جذاب‌تر می‌شود

معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان در خصوص نحوه جذب دانش‌آموزان به مطالعه مجلات رشد گفت: دانش‌آموزان در استان اصفهان در روز بدون کیف یا یک روز با مجلات رشد می‌توانند از چارچوب کتاب درسی خارج شوند و به این برنامه بسیار علاقه‌مند هستند و خداروشکر معلمین ما نیز خیلی علاقه مند هستند .

وجیهه فاضل در خصوص نحوه توزیع مجلات رشد گفت: در استان اصفهان 41 منطقه داریم و نمایندگان هر منطقه برای دریافت مجلات مراجعه  و توزیع در مدارس از طریق آن‌ها انجام می‌شود و با پیگیری  اداره کل مجلات به دست مدارس می‌رسد.

بنر قسمت‌های جذاب مجلات رشد ماهانه در مدارس ابتدایی توزیع می‌شود

محمد یحیوی مقدم، رییس اداره تکنولوژی و آموزش ابتدایی استان گیلان گفت: ما در کارگروه علمی مسئول بررسی محتوای مجلات رشد، به صورت ماهانه، جلساتی را برگزار می‌کنیم و محتوی علمی و تربیتی مجلات را مورد بررسی قرار می‌دهیم و و نکات مهم مجلات جدید را مشخص می کنیم و به صورت بنر هم چاپ می کنیم و در مدارس ابتدایی توزیع می کنیم.

داستان‌ها، فعالیت‌های علمی و دسترسی آسان، عامل جذابیت مجلات رشد

رضا طلیمی، نماینده مجلات رشد و رییس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی استان قم گفت: کارگروه‌های مختلفی را تشکیل دادیم که پیرامون محتوی مجلات رشد تحقیق می‌کنند؛ محتوی داستان‌ها، فعالیت‌های علمی در حوزه درس‌های مختلف ابتدایی، درکنار امکان دسترسی ساده‌تر، قطعا می‌تواند به عنوان یک فوق برنامه دربرابر محتوایی که با هزینه‌های بیشتر نسبت به مجلات رشد ارائه می‌شوند، برای دانش‌آموزان ما مفید و جذاب باشد.

مطالب مجلات رشد و کتاب‌های درسی تمام‌ساحتی هستند

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان گفت: برای تشویق دانش‌آموزان نسبت به دریافت مجلات رشد برنامه‌هایی از جمله حضور در جلسات اولیا، مربیان و تشویق خانواده‌ها برای بردن فرزندان به سمت مطالعه را انجام دادیم؛ نگرانی ما این‌است که دانش‌آموزان اهل مطالعه نیستند و به گوش‌دادن فایل‌های صوتی می‌پردازند، حال آنکه دانش‌آموز نیازدارد از تمام حواس خود تجاربی را کسب کند.

آرزو مرادی‌نسب افزود: مجلات رشد در سازمان پژوهش تولید می‌شوند و کتاب‌های درسی نیز در همین سازمان تولید می‌شوند، پس این دو باهم هماهنگ هستند و تمام ساحتی بوده و اشاره به تمام اهداف برنامه درسی دوره ابتدایی و متوسطه می‌کند تا هرآنچه دانش‌آموز در کتاب‌های درسی یاد گرفته با مطالعه مجلات رشد تکمیل شود.

مجلات رشد معلم، منبع اطلاعات روز دنیا

طاهره زحمت‌کش، معاون آموزش ابتدایی استان کرمان گفت : معتقدم مجلات رشد می‌توانند به عنوان یک محتوی کمک آموزشی کنار کتب درسی ما باشند؛ من از کودکی مجلات رشد را خیلی دوست داشتم و در دوران معلمی مجلات رشد معلم بهترین یار و کمک حال من در افزایش اطلاعات در زمینه رشد تکنولوژی و مطالب روز دنیا بودند و امیدوارم دانش‌آموزان به‌ویژه نوجوانان از مجلات رشد استفاده کنند چراکه به پیشرفت تحصیلی آن‌ها کمک می‌کند.

مجلات رشد مکمل برنامه‌ یادگیری و تربیتی دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی گفت: تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش باید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. در این سند مدرسه به عنوان سازمان یادگیرنده مطرح شده است؛ یعنی تمام عوامل مدرسه، معلمین، دانش‌آموزان و خانواده‌ها همیشه درحال یادگیری باشند.

عاشور اکرمی افزود: مجلات رشد یکی از عوامل مهم و کلیدی و زیربنایی برای رشد و گسترش فرهنگ یادگیری در میان عوامل مدرسه، معلمان و دانش‌آموزان است؛ بنابراین پرداختن به مجلات رشد که مکمل برنامه یادگیری و تربیتی دانش‌آموزان و برای پویایی، فرهنگ یادگیری و ارتقای دانش حرفه‌ای معلمان موثر است، بسیار مهم است.

دانش‌آموز خبرنگاران: ریحانه وحدتی، زهرا زراعت کار

 

نویسنده : ریحانه وحدتی، زهرا زراعت کار خبرنگار : ریحانه وحدتی، زهرا زراعت کار عکاس : زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار