مدیریت شهری خبر داد :

۶۰۰ پاکبان مشهدی به طریق الحسین اعزام شدند

مشهد (پانا) - شهردار مشهد از اعزام 600 پاکبان مشهدی به طریق‌الحسین خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۶۰۰ پاکبان مشهدی به طریق الحسین اعزام شدند

محمد‌رضا قلندر شریف در آیین بدرقه ۶۰۰ پاکبان شهرداری مشهد گفت: افتخار می‌کنیم که فرصت خدمت‌گزاری در نجف اشرف برای مدیریت شهری مشهد طی ده سال گذشته فراهم شده است؛ تمام دستگاه‌ های خدمت‌رسان کشور، در کنگره جهانی اربعین حضور دارند و افرادی که به منظور خدمت به کربلا و نجف اعزام می‌شوند، سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: امسال هزار نفر از کارکنان  شهرداری مشهد از جمله پاکبانان، آتش نشانان و اتوبوس‌رانان به منظور خدمت رسانی در پیاده‌روی اربعین حضور دارند که این افتخار بزرگی برای مدیریت شهری است.

معاون محیط زیست و شهرداری مشهد نیز در ادامه افزود : امسال بالغ بر ۵۵۰ نیرو جهت اعزام پیش بینی شده که بیشتر آنها را پاکبان‌ها به عنوان نیروی پشتیبان تشکیل می‌دهند. همچنین ۱۷ دستگاه نیز جهت رفت و روب محورهایی که ما به عهده گرفتیم ارسال خواهد شد. 

مهدی یعقوبی گفت: حدود ۱۵ کیلومتر طول محورها و ۷۵۰ هزار مترمربع نیز سطوحی است که محدوده موظفی ما است. محل اسکانی که برای نیروها در نظر گرفته شده نزدیک به محل خدمت است و از امکانات خوبی برخوردار است. 

معاون شهردار مشهد با اشاره بر شهادت امام رضا(ع)  اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از مراسم اربعین، دهه پایانی صفر را در مشهد پیش رو داریم سرعت عمل برای بازگرداندن همکاران بسیار برایمان مهم است، لذا سعی داریم رفت و برگشت خادمان حسینی به صورت پروازی صورت گیرد تا خللی در بحث نظافت شهر مشهد در دهه پایانی صفر ایجاد نشود.

لازم به ذکر است وظیفه  ۶۰۰ پاکبانی که به کشور عراق اعزام می‌شوند، پاکسازی اطراف حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف است. ۳۲خودروی عملیاتی همانند دستگاه بازو غلطتان، ماشین پرس زباله، مه‌پاش و آمبولانس حمل متوفی نیز از سوی مشهد برای انجام ماموریت به کشور عراق اعزام خواهند شد.

گفتنی است این نیرو‌های خدماتی شهرداری مشهد فعالیت خود را از ۴شهریور ماه آغاز کرده و تا اواسط شهریور به کار خود ادامه خواهند داد.

در پایان پس از مراسم بدرقه در میدان شهدا همه خادمان حریم رضوی با تشرف به حرم مطهر از حضرت رضا(ع) برای تشرف به نجف اشرف و کربلای معلی اذن گرفتند.

دانش اموز خبرنگار: زهرا زراعت‌کار

خبرنگار : زهرا زراعت کار عکاس : زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار