«سرمشق» رویدادی از جنس بیان دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم رونمایی شد

مشهد (پانا) - رویداد «سرمشق» نمایه‌ای از دستاوردهای دستگاه آموزش و پرورش دولت مردمی سیزدهم در خراسان رضوی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
«سرمشق» رویدادی از جنس بیان دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم رونمایی شد

رویداد سرمشق نمایه ای از دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و علمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز با حضور ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام دخانی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کوثر خسروی و علیرضا هراتی دبیران قرارگاه میدان ۱۴ صفر ۳، مدیران نواحی و دیگر اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

از جمله دستاوردهای فرهنگی و تربیت بدنی عنوان شده در این رویداد می‌توان به افتتاح و تجهیز ۷۵۰ اتاق بهداشت با اولویت مناطق محروم، افتتاح خط مشاوره تلفنی (۱۵۷۰) برای پاسخگویی فوریت های مشاوره‌ای دانش‌آموزان و اولیا، توسعه مخاطبان روابط عمومی پیام رسان شاد از ۲۰ هزار به ۱۳۰ هزار نفر، برگزاری شورای انجمن اولیا مربیان استان و تشکیل مجمع اولیا پس از ۵ سال توقف، کسب رتبه اول در مسابقات ورزشی همکاران فرهنگی و دانش آموزان در دو سال متوالی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد.

همچنین در زمینه بیان دستاوردهای پرورشی می‌توان به افزایش ۴۸ درصدی اردوهای دانش‌آموزی ۱۲۱۵۰۰۰ به ۱۷۸۵۰۰۰ نفر ، افزایش ۲۳ درصدی ائمه جماعات روحانی نماز مدارس از ۳۰۵۰ نفر صنوات قبل به حدود ۴ هزار نفر، شبکه‌سازی ۲۰ هزار دانش آموز(مربی جهاد تببین) در طرح ابتکاری میدان ۱۴صفر۲ برای اولین بار، افزایش ۶۲ درصدی مربیان و معاونین پرورشی مدارس غیر دولتی از ۳۳۲ نفر گذشته به ۸۷۳ نفر اشاره کرد.

در ادامه کوثر خسروی دبیر قرارگاه دختران میدان ۱۴صفر۳ درخصوص بیان دستاوردهای دولت افزود: میدان ۱۴ صفر۳ ثابت کرد که دانش آموزان  می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعال و موثر عمل کنند. فعالیت اصلی این میدان با انتخابات ریاست‌جمهوری شروع شد که در آینده رویکرد تبیین شعار سال را در قالب ماموریت‌های مختلف خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: الگوی ما در تمامی مسئولیت‌ها، آیت‌الله رئیسی است و تمامی فعالیت‌ها بنا براین بود که ایشان تمامی زمینه‌سازی و بسترها را برای نوجوانان و دانش‌آموزان فراهم کرده بودند و اعتماد مسئولان نسبت به دانش‌آموزان از اعتماد آیت‌الله رئیسی نسبت به جوانان سرچشمه می‌گیرد.

در پایان این جلسه از اینفوگرافی دستاوردهای دولت سیزدهم رونمایی و همچنین از دو دانش‌آموز نخبه،‌ امیرحسین محمدزاده مدال‌آور نقره المپیاد ریاضی و سپهر چاچی مدال‌آور نقره المپیاد زیست در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

خبرنگار: محدثه رمضانی

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار