معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی:

در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای کودک عاشورا هستیم

مشهد(پانا)- معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت:همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای کودک عاشورا هستیم

مراسم شیر خوارگان حسینی در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

 حجت الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در این مراسم گفت:هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

وی ادامه داد:یکی از دلایل برگزاری این مراسم در کشورهای جهان این بود که مادران برای نخستین بار با فرزندان خود به سوگ حضرت علی اصغر (ع) نشستند و پیام این مراسم اعلام آمادگی برای تعظیم شعائر حسینی است و مادران فرزندان خود را نذر سیدالشهدا و امام زمان (عج) می‌کنند.

وی در پایان گفت:در این مراسم برای شفای بیماران، اقتدار و سربلندی بیش از پیش کشور و نظام و انقلاب و پیروزی همه مظلومان جهان و توفیق ادامه طریق امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن قیام عاشورا تا قیامت دعا کردند.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش 

خبرنگار : حسناداریوش عکاس : حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار