همزمان با سراسر کشور ؛

همدردی با رباب به یاد صحرای کربلا و طفل شیرخواره حسین (ع)

مشهد(پانا)- شیرخوارگان حسینی در جای جای ایران اسلامی به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا همنوا و همدرد با رباب نوای «یا علی اصغر(ع)» سر دادند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
همدردی با رباب به یاد صحرای کربلا و طفل شیرخواره حسین (ع)

صدای گریه‌های مادران در رثای علی‌اصغر، شیرخواره کربلا در آئین شیرخوارگان حسینی رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد و هم‌زمان با اولین جمعه محرم، مصلا و تکایای مذهبی مملو از حضور کودکان و شیرخوارگان با سربندهای «یا علی‌اصغر» و «یا حسین (ع)» است.

در گوشه‌ای لباس مشکی، سربند مزین به نام علی‌اصغر (ع) و روسری سبز توزیع می‌کنند و مادران برای پوشاندن لباس عزا بر فرزندانشان تلاش می‌کنند. امروز شیرخوارگان به یاد شیرخواره شش‌ماهه امام حسین (ع) گرد هم آمدند و همه‌جا عطر شهادت و مظلومیت، جاری شد.

مادری که کنارم ایستاده و نازدانه خود را روی دست بالاگرفته با عجزوناله از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به‌حق آبروی فرزندش او را شفا دهد، مگر می‌شود که حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) و آقا امام حسین (ع) این گریه‌ها را ببینند و کاری نکنند… محال است.

اینجا صحبت از دست‌های کوچکی است که قرار است گره‌های بزرگی را باز کنند، اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌ترها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آنان بیندازد.

حالا وقت آن رسیده که نذرنامه خوانده شود؛ همه باهم یک‌صدا می‌خوانند: یا صاحب‌الزمان ادرکنی. یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر و راهی قیام تو می‌کنم. یا حسین ادرکنی. کودکان با سربندها و تن‌پوش‌های سبز با شش‌ماهه کربلا همنوایی می‌کنند و صدای گریه‌های مادران مازندرانی در رثای علی‌اصغر، شیرخواره کربلا در آئین شیرخوارگان حسینی طنین‌انداز شد.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی با حضور شیرخوارگان و مادران حسینی در رواق امام خمینی «ره» حرم مطهر رضوی و برخی از نقاط جهان برگزار شد. مادران ایرانی امروز به یاد شش‌ماهه امام حسین (ع) به همراه نوزادان و کودکان خود با حضور در مساجد محلات و مصلاها هم‌نوا با حضرت رباب ناله سر داده و برای دل سوخته آن حضرت اشک ماتم ریختند . 

خبرنگار : محدثه رمضانی 

 

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار