رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات شهرستان مشهد خبرداد ؛

ساختار اتاق وضعیت و رصد انتخابات یکی از ابتکارات ویژه انتخابات کشور

مشهد(پانا)- رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات شهرستان مشهد از ساختار اتاق وضعیت و رصد انتخابات یکی از ابتکارات ویژه انتخابات کشور در شهرستان مشهد خبر داد‌.

کد مطلب: ۱۴۸۵۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

جواد صادقی سررود در استودیو ستاد انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: راهبران وضعیت، راهبران رصد و ساختار اتاق وضعیت انتخابات در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اتاق وضعیت و رصد انتخابات از روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح،  مستقر شدند و تمامی موضوعات پیکربندی شعب را تا ساعت ۱۸ الی ۲۱ جمع بندی نهایی نموده  و چیدمان شعب انجام شد.

وی تصریح کرد: در روز انتخابات از ساعت ۵صبح، اتاق وضعیت دایر شد و با دستور کارهایی از جمله پوشش فرآیند توزیع اقلام انتخاباتی شعب از مخازن و حضور به موقع اعضای شعب و دستگاه احراز هویت تا ساعت ۷ صبح  در هزار و ۹۲۰ شعبه انجام و آمادگی لازم برای این انتخابات فراهم شد.

صادقی افزود :طی سه مرحله انتخابات گذشته شامل انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و دور اول ریاست جمهوری ، تمامی آمادگی‌های لازم فراهم شد تا ما از یک ساعت قبل ۹۹ درصد شعب آماده رای‌گیری باشیم .

وی اذعان کرد : در اتاق وضعیت ما هر ۲۵ راهبر در حال بررسی تمامی شعب اخذرای هستند و نمودارهای گزارش هر چند دقیقه بروز می شوند، در ساعات اولیه شروع روند اخذ رای شاهد ازدحام جمعیت در بعضی از شعب مرکزی شهر مشهد بودیم.

وی متذکر شد : شعب سیار از یک ساعت قبل از فرآیند انتخابات شروع به فعالیت کردند و از طریق مرکز تلفن پاسخگویی مراکز دارای مشکل و ازدحام را پیگیری و در صورت لازم به شعب سیار اقدام خواهیم کرد .

صادقی تشریح کرد : ما یک اتاق پاسخگویی تلفنی مستقر در فرمانداری مشهد داریم که توسط ۳۰ اپراتور ارتباط‌های مردمی اعم از انتقادات و پیشنهادات بلافاصله توسط ادمین‌های مستقر در اتاق تلفن پاسخگویی  به اتاق وضعیت منتقل می‌شود و ما پیگیری‌های لازم را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهیم .

وی ادامه داد : علاوه بر اتاق تلفن پاسخگویی و ارتباطات مردمی ، تیمی جهادی مستقر هستند که سرویس‌دهی‌های شعب سیار را انجام می‌دهند و یا فرد مورد نظر یا به اولین شعب اخذ رای می‌رسانند.

وی در خصوص ساختار اصلی ستاد انتخابات مشهد گفت: ساختار اتاق وضعیت و رصد انتخابات یکی از ابتکارات ویژه انتخابات کشور در شهرستان مشهد مقدس بود، ما در این اتاق به نظارت و کنترل بررسی تمامی شعب اخذ رای توسط نمایندگان و راهبران ۲۵ گانه مناطق انتخاباتی شهر مشهد  را بررسی می‌کنیم .

وی افزود: با ارتباط تصویری با شعب زیر مجموعه خود ارتباط می‌گیریم و راهبر وضعیت مطابق ساختار، دارای تعدادی شعبه است که به صورت آنلاین فرایند اجرایی انتخابات را در طول روز کنترل می‌کند. 

صادقی بیان کرد: با توجه به در ساختار رصد، ۲۵راهبر همراه با هیئت بازرسی در اتاق کنترل وضعیت حضور دارند. ما در محور رصد، از بانوانی استفاده کردیم که با هیئت بازرسی شهرستان در ارتباط هستند. 

وی گفت: ساختار به گونه‌ای است که ما در جریان تمام مسائل قرار می‌گیریم و در اتاق وضعیت به رصد آن‌ها پرداخته و مشکلات را رفع می‌کنیم. در اتاق وضعیت، تیم پایش مستقر است و تمام فرایندهای اتاق وضعیت را اعم از عملکرد راهبر و علمکرد شعب کنترل و ارزیابی می‌کنند.

دانش آموزان خبرنگار: محدثه رمضانی و ستاره خزائی

 

خبرنگار : محدثه رمضانی و ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار