قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور:

هر کدام از نوجوانان تکه‌ای از پازل پیشرفت کشور هستند

مشهد (پانا) - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: هر کدام از نوجوانان، تکه‌‌ای از پازل پیشرفت کشور هستند و جامعه باید آن‌ها را جدی بگیرد که این در گروی این است که خودشان‌ در وهله اول، خود جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هر کدام از نوجوانان تکه‌ای از پازل پیشرفت کشور هستند

علی فلاحتکار در نشست صمیمی با خبرنگاران پانا، پیشتازان و اعضای مجلس‌ دانش‌آموزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خودم را یکی از بین شما می‌دانم که از سن ۱۵ سالگی، پشت همین صندلی‌هایی که الان شما در آن قرار دارید، نشسته‌ام و به همین دلیل خودم را از همان زمان، تکه‌ای از پازل پیشرفت کشور می‌دانستم و در این راه بسیار تلاش کردم.

وی افزود: اولین قدم برای رسیدن به پیشرفت جامعه برای شما نوجوانان، خودشناسی است و اینکه چه کسی هستید و چه هدفی دارید و در آینده به کجا خواهید رفت.

فلاحتکار خطاب به نوجوانان با تاکید بر اینکه خودتان‌ را باید جدی بگیرید تا دیگران و جامعه هم شما را جدی بگیرند و اگر شما در نوجوانی به جدیت وجود خود نرسید، مطمئن باشید در ۳۰ سالگی هم کسی شما را جدی نخواهد گرفت، اظهار کرد: نوجوانی، سن خوشگذرانی و بی‌برنامگی نیست. چون خدواند در نوجوانی، عواملی در وجود شما قرار داده که هیچ‌گاه در سن بزرگسالی به آن نخواهید رسید.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: عده‌ای هستند که می‌خواهند نسل شما را نسل Z معرفی کنند در حالی که به اعتقاد من شما نسلی پرتلاش و خلاق هستید و باید از این خلاقیت و پرتکاپویی خودتان که نعمت بزرگی از جانب خداوند است برای کمک به دیگران استفاده کنید.

وی افزود: شما در دوره نوجوانی مانند شیری هستید که اگر آن را در قفس نگه دارند حتما منزوی و گوشه‌گیر می‌شود ولی اگر آن را رها و آزاد کنند قوی می‌شود و به سوی پیشرفت خواهد‌ رفت.

فلاحتکار خاطرنشان کرد: شما نوجوانان از سن بلوغ، یک سری وظایف را باید از لحاظ شرعی و اجتماعی انجام دهید که وظایف شرعی در 2 گروه شخصی و اجتماعی هستند که وظایف شما در حیطه اجتماعی نسبت به دیگران مانند دوستان، آشنایان و همسایگان بوده که در اسلام‌ بسیار به آن اشاره‌ شده است.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: کشورهای غربی معتقدند که نوجوانی یعنی آمادگی نوجوان برای حفاظت‌ خود در برابر جامعه که همان فردگرایی است اما ما اعتقاد داریم که نوجوانی یعنی‌ اینکه نوجوان آماده می‌شود تا خودش و دیگران را در برابر اتفاقات حفظ کند و تنها فردگرایی نکند.

فلاحتکار با بیان اینکه مهم است که چه انسان‌هایی تربیت می‌کنیم، چون انسان‌هایی که فقط به پیشرفت خودشان فکر می‌کنند، پیشرفت جامعه یا اطرافیان نیز برایشان اهمیت دارد، افزود: قدرت، ثروت و دارایی بسیار خوب و عالی است اما زمانی بهتر خواهد شد که در راه کمک به دیگران و راه رضای خدا و پیشرفت جامعه‌ باشد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای اعتقاد دارند که انسان باشید. حالا اگر دین نداشته باشید، خداوند قبول می‌کند اما خداوند همیشه‌ می‌فرماید دین و انسانیت هیچ‌گاه از هم جدا نیستند و انسانیت همیشه در دین ما حرف اول را می‌زند.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر توانایی‌های دانش‌آموزان گفت: از هم‌اکنون از مسؤلیت‌های اجتماعی، شانه خالی نکنید و از اکنون خودتان را برای مسؤلیت در آینده آماده کنید، همانطور که رهبر فقید انقلاب معتقد بودند که سربازانشان در گهواره هستند و بعد هم در سال ۵۷ به آن‌ها اعتماد کردند و انقلابی‌ به این وسعت به پا شد و چند سال بعد همان نوجوانان شدند فرماندهان 20 - 21  ساله جنگ که شاهد پیروزی و موفقیت آن‌ها بودیم.

فلاحتکار خاطرنشان کرد: اجتماع، وظیفه دارد تا نوجوانان‌ را جدی بگیرد و وظایف بزرگ و مسؤلیت‌های بزرگ به آن‌ها بدهد و از امروز آن‌هارا برای مسؤلیت بزرگ آینده آماده کند تا نوجوان و جامعه را به سوی پیش‌روندگی ببرند و نسل پیش‌رونده بسازند و بستری آماده شود که همه بتوانند جامعه را به سوی پیشرفت و پیش‌روندگی سوق دهند.

وی افزود: این همبستگی و همکاری نوجوانان و جوانان را امسال در مناسبت‌های گوناگون‌ دیدیم که یکی از این‌ها، میدان 14 صفر 3 بود که به واقع ستودنی بود و تا به حال مانند آن را ندیده بودیم که نوجوانان هم خودشان مبلّغ بوده و هم برای دیگران تبلیغ و هم دیگران را تشویق به تبلیغات می‌کردند که این خودش عین جامعه‌شناسی است که هم خودمان به آرامش‌ برسیم و هم دیگران‌ را تشویق به رسیدن به آرامش کنیم.

فلاحتکار خطاب به نوجوانان خاطرنشان کرد: همیشه‌ انگیزه درونی داشته‌ باشید تا بتوانید به آینده روشن‌ برسید و آن را به قدرت الهی وصل کنید تا خداوند شما را به آنچه که می‌خواهید، برساند. 

دانش‌آموزان خبرنگار: محمدمیثم کبیری - محمدجواد نظری‌فرد

عکاس : محمد جواد نظری فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار