شما نوجوانان هر کدام تکه ای از پازل پیشرفت کشور هستید

مشهد(پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: شما نوجوانان هر کدام تکه‌‌ای از پازل پیشرفت کشور هستید و باید جامعه شما را جدی گرفته و این در گروی این است که خودتان‌ خود را در وهله اول جدی بگیرید.

کد مطلب: ۱۴۸۵۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شما نوجوانان هر کدام تکه ای از پازل پیشرفت کشور هستید

علی فلاحتکار در نشست صمیمی با خبرنگاران پانا وپیشتازان و اعضای مجلس‌ سازمان‌ دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت:من خودم را یکی از بین شما می‌دانم از سن ۱۵ سالگی پشت همین صندلی‌هایی که الان شما در آن قرار دارید ؛ نشستم به همین‌دلیل من خودم را از همان زمان تکه‌ای از پازل پیشرفت کشور می‌دانستم و در این راه بسیار تلاش کردم.

وی افزود: اولین قدم برای رسیدن به پیشرفت جامعه برای شما عزیزان خودشناسی است و اینکه چه کسی هستید و چه هدفی دارید و آینده به کجا خواهیدرفت.

وی خاطرنشان کرد:شما باید خودتان‌ را جدی بگیرید تا دیگران و جامعه هم شما را جدی بگیرند،اگر شما در نوجوانی به جدیت وجود خودتان نرسید مطمئن باشید در ۳۰ سالگی هم کسی شما را جدی نخواهدگرفت.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: نوجوانی سن خوشگذرانی و بی‌برنامگی نیست چون خدواند در نوجوانی عواملی در وجود شما قرارداده که هیچ‌گاه در سن بزرگ‌سالی به آن نخواهیدرسید.

فلاحتکار افزود: عده‌ای هستند می‌خواهند نسل شما را نسل ضد معرفی کنند در حالیکه به اعتقاد من شما نسلی پر تلاش و خلاق هستید و باید از این خلاقیت و پر تکاپویی خودتان که نعمت بزرگی از جانب خداوند است برای کمک به دیگران استفاده کنید.

وی افزود: شما در دوره نوجوانی مانند شیری هستید که اگر آن را در قفس نگه دارند حتما منزوی و گوشه‌گیر  می‌شود ولی اگر آن را رها و آزاد کنید قوی می‌شود و به سوی پیشرفت خواهد‌رفت.

وی خاطر نشان کرد:شما نوجوانان از سن بلوغ یک سری وظایف را باید از لحاظ شرعی و اجتماعی انجام دهید که وظایف شرعی در دو گروه شخصی و اجتماعی هستند که  در حیطه اجتماعی وظایف شما نسبت به دیگران مانند دوستان، آشنایان و همسایگان بوده که در اسلام‌ بسیار به آن اشاره‌ شده است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی ادامه  داد: کشورهای غربی معتقدند که نوجوانی یعنی آمادگی نوجوان برای حفاظت‌ خود در برابر جامعه که همان فردگرایی است اما ما اعتقاد داریم که نوجوانی یعنی‌ اینکه نوجوان  آماده می‌شود تا خودش و دیگران را در برابر اتفاقات حفظ کند و تنها فردگرایی نکند.

فلاحتکار افزود:مهم است که ما چه انسان‌های تربیت می‌کنیم چون انسان‌هایی که فقط به پیشرفت خودشان فکر می‌کنند، پیشرفت جامعه یا اطرافیان نیز برایشان اهمیت دارد.

وی افزود: قدرت ،ثروت و دارایی همه بسیار خوب و عالی است اما زمانی بهتر خواهدشد که در راه کمک به دیگران و راه رضای خدا و پیشرفت جامعه‌ باشد.

وی خاطرنشان کرد: عده ای اعتقاد دارند که انسان باشید حالا اگر دین نداشته باشید خداوند قبول می‌کند؛ اما خداوند همیشه‌  می‌فرمایند دین و انسانیت هیچ گاه از هم جدا نیستند و انسانیت همیشه در دین ما حرف اول را میزند.

وی با تاکید برتوانایی‌های دانش‌آموزان گفت: نوجوانان‌ عزیز از همین الان شانه از  مسؤلیت‌های اجتماعی خالی نکنید و از الان خودتان را برای مسؤلیت در آینده آماده کنید ، همانطور که رهبر فقید انقلاب معتقد بودند که سربازانشان در گهواره هستند و بعد هم در سال ۵۷ به آن‌ها اعتماد کردند و انقلابی‌ به این وسعت به پا شد و چند سال بعد همان نوجوانان شدند فرمانده‌های ۲۰،۲۱ ساله جنگ که شاهد پیروزی و موفقیت آنها بودیم.

فلاحتکار خاطرنشان کرد:اجتماع وظیفه دارد تا نوجوانان‌ را جدی بگیرد و وظایف بزرگ به آنها بدهد و به آنها مسؤلیت‌های بزرگ بدهد و از الان آنهارا برای مسؤلیت بزرگ آینده آماده کند تا نوجوان وجامعه را به سوی پیش روندگی ببرند و نسل پیش رونده بسازند وبستری آماده شود که همه بتوانند جامعه را به‌سوی پیشرفت پیش روندگی سوق دهیم.

وی افزود : این همبستگی و همکاری نوجوانان و جوانان را ما امسال در مناسبت‌های گوناگون‌ دیدیم یکی از این میدان‌ها میدان۱۴۰۳ بود که به واقع ستودنی بود و تا به حال مانند آن را ندیده بودیم که نوجوانان هم خودشان مبلغ بوده و هم برای دیگران تبلیغ و هم دیگران را تشویق به تبلیغات می‌کردند که این خودش عین جامعه‌شناسی است که هم خودمان به آرامش‌ برسیم و هم دیگران‌ را تشویق به رسیدن به آرامش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان عزیز همیشه‌ انگیزه‌درونی داشته‌ باشید تا بتوانید به آینده روشن‌ برسید و آن را به قدرت الهی وصل کنید تا خداوند شما را به آنچه که می‌خواهید برساند. 

 دانش آموزان خبرنگار پانا:محمدمیثم کبیری -محمد جواد نظری فرد

خبرنگار : محمد میثم کبیری عکاس : محمد جواد نظری فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار