زمان اعلام نتایج نهایی آزمون پذیرش دانشجومعلم اعلام شد

تهران (پانا) - معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم سال ۱۴۰۳ بلافاصله پس از برگزاری نوبت دوم کنکور و هفته آینده اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زمان اعلام نتایج نهایی آزمون پذیرش دانشجومعلم اعلام شد

احسان جمالی اظهار کرد: نتایج نهایی داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم سال ۱۴۰۳ آماده شده است اما براساس توافق مسئولان سازمان ملی سنجش و وزارت آموزش و پرورش، بنا بر این شد که این نتایج، قبل از برگزاری کنکور اعلام نشود تا داوطلبان دچار تشتت ذهنی نشوند.

وی یادآور شد:‌ آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم سال ۱۴۰۳ همزمان با نوبت اول آزمون سراسری امسال در قالب یک دفترچه برای داوطلبان در اردیبهشت ماه برگزار شد و انتخاب رشته داوطلبان نیز از ۸ تا ۱۸ خردادماه صورت گرفت.

جمالی ادامه داد: داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی در تاریخ ۳۰ خردادماه معرفی شدند و در روند پذیرش آنها، ۲۵ درصد نمره آزمون کتبی، ۲۵ درصد نمره ارزیابی شایستگی معلمان و ۵۰ درصد تاثیر قطعی ۵۰ درصد سوابق تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره فرآیند پذیرش نهایی در آزمون اختصاصی دانشجومعلم و آزمون سراسری توضیح داد: چنانچه داوطلب فقط متقاضی آزمون پذیرش دانشجومعلم بوده است، بعد از انتخاب رشته‌های پذیرش دانشجومعلم درصورتی که در ردیف معرفی‌شدگان برای ارزیابی شایستگی معلمی قرار گرفت در آن فرایند شرکت کرده و اعم از اینکه قبولی نهایی بشود یا نشود حق انتخاب رشته در رشته‌های آزمون سراسری را ندارد.

معاون سازمان ملی سنجش ادامه داد: اگر داوطلب هم متقاضی آزمون پذیرش دانشجومعلم بوده و هم شرکت‌کننده در آزمون سراسری است، بعد از اعلام نتایج نهایی قبول‌شدگان رشته‌های پذیرش دانشجومعلم، در صورت قبولی داوطلب در این رشته‌ها، در صورتی که تمایلی به تحصیل در رشته قبولی دانشجومعلم ندارد، حدود یک هفته در مردادماه فرصت داده می‌شود تا نسبت به انصراف از آن رشته و انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کند.

اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های علوم ورزشی و هنر دارای آزمون عملی از امروز

به گفته جمالی، اعلام علاقه‌مندی داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری به رشته‌های علوم ورزشی و هنر دارای آزمون عملی از امروز شروع می‌شود و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.

وی درباره چگونگی این روند گفت: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی از امروز، یکشنبه ۱۷ تیرماه تا جمعه، ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

جمالی افزود:‌ داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده و اعلام علاقه‌مندی به این رشته اقدام کرده و همچنین در جلسه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم‌انسانی و علوم‌تجربی در یکی از آزمون‌های سراسری نوبت اول و یا دوم (و یا هر دو نوبت) سال ۱۴۰۳ حاضر باشند.

وی اظهار داشت:‌ داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های دارای آزمون عملی (نقاشی، ارتباط تصویری، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی،‌ موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتاب‌آرایی، آهنگسازی، بازیگری، سینما، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی) باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی مشخص شده از سوی سازمان ملی سنجش و پرداخت هزینه آزمون عملی از امروز، یکشنبه تا جمعه ۲۲ تیرماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام کنند.

اعمال ضریب قطعی ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان کنکور امسال

معاون سازمان ملی سنجش درباره تفاوت‌های پنجاه و ششمین آزمون سراسری با دوره‌های گذشته نیز گفت: امسال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان را به ۵۰ درصد افزایش داده‌ایم و برای داوطلبان قبل از سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲، که ضرایب سوابق تحصیلی آنها کمتر از ۵۰ درصد محاسبه و اعلام شده بود، برای پذیرش در آزمون امسال،‌مجددا نمره کل آنها براساس سوابق تحصیلی ۵۰ درصد محاسبه و اعمال خواهد شد.

اعلام نتیجه اولیه آزمون در هفته آخر مردادماه و انتخاب رشته در اوایل شهریور

وی زمان تقریبی اعلام نتیجه اولیه نوبت دوم آزمون سراسری امسال و انتشار نمرات خام و نمره کل داوطلبان را هفته آخر مردادماه و آغاز فرایند انتخاب رشته را اوایل شهریورماه ذکر کرد.

جمالی درخصوص نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون نیز توضیح داد:‌ هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری، آن دسته از افرادی که متقاضی پذیرش در رشته‌های بدون آزمون هستند،‌ یک هفته فرصت خواهندداشت تا برای ثبت‌نام در این رشته‌ها از طریق پایگاه اینترنتی سازمان ملی سنجش اقدام کنند.

وی اظهار کرد: سعی داریم نتایج نهایی کنکور در ۱۰ یا ۱۱ مهرماه منتشر شود تا پذیرفته‌شدگان از نیمه مهر به کلاس دانشگاه بروند.

*آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه با حضور حدود ۹۸۰ داوطلب در ۴۸۰ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار