معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

اجرای طرح هر دانش‌آموز یک رشته ورزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی از مهرماه امسال

باید هر مدرسه حداقل یک فضای ورزشی داشته باشد

مشهد (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت‌ باید به سمتی برویم که تمامی معلمان حداقل در یک ورزش فعال باشند و دانش‌آموزان را هم به سمت ورزش هدایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح هر دانش‌آموز یک رشته ورزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی از مهرماه امسال

‌صادق ستاری‌فرد در افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور یادواره شهدای خدمت به میزبانی استان خراسان رضوی در محل سالن صبا صدا و سیما مشهد مقدس گفت: امسال سومین سال برگزاری مسابقه فرهنگیان کشور است که بعد از یک وقفه ۱۴ ساله در دولت شهید رئیسی احیا شد.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمین تاکید شده است بیان کرد:‌ این مسابقات با هدف اعتماد به معلمین به عنوان مامور تحول در نظام تعلیم و تربیت و داشتن نقش الگویی معلم برای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: اگر معلم ورزشکار باشد می‌تواند دانش‌آموز را هم برای حضور در این میادین بیشتر تشویق کند و موجب پیشرفت ورزش در عرصه دانش‌آموزی بوده و خدمات بهتری به دانش‌آموز ارائه کند.

وی گفت: با همکاری معاونین تربیت‌بدنی سراسر کشور در اولین سال مسابقات ۱۴۰ هزار معلم در سه رشته فوتسال، والیبال و تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان مشارکت فعال داشتند و مفتخریم که امروز این مشارکت به ۱۶۸ هزار نفر رسیده است.

ستاری‌فرد گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش ۳ مشکل جدی در حوزه‌های فضا و زیرساخت، نیروی انسانی و برنامه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در مدت ۲۷ ماه ۲ هزار و ۷۱۱ فضای ورزشی در سراسر کشور ایجاد شده است گفت: این مسیر باید ادامه دار باشد تا هر مدرسه حداقل یک فضای ورزشی داشته باشد.

وی افزود: مسئله دوم کمبود نیروی انسانی بود که برای اولین بار آزمون اختصاصی پرورشی و تربیت بدنی بعد از سال ۱۳۸۹ برگزار شد و هزار و ۹۱۷ معلم پرورشی و تربیت بدنی جذب خواهند شد.

ستاری‌فرد با ذکر این نکته که سومین مشکل ما در آموزش و پرورش برنامه بود گفت: امروزه ورزش زورخانه‌ای و باستانی در سطح مدارس و در سراسر کشور پا گرفته است که برای ما در آموزش و پرورش بسیار مهم بود.

وی تصریح کرد: هویت بخشی به درس تربیت‌بدنی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در قانون هفتم تاکید کرده‌ایم که هر دانش‌آموز باید در هر سال تحصیلی یک رشته ورزشی را آموزش ببیند که این طرح به صورت آزمایشی دنبال می‌شود و از مهر ماه برای تمامی پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: تا امروز در دولت بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده شده است و این عدد تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

خبرنگاران دانش‌آموز: محمد‌جواد نظری فرد، حسین کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار