رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

اهداف مورد نظر مسئولان نظام با توجه به ویژگی‌های شهید چمران در دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد

مشهد(پانا)- رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت شهید مصطفی چمران دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که اهداف مورد نظر مسئولین نظام با توجه به ویژگی‌های این شهید در دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اهداف مورد نظر مسئولان نظام با توجه به ویژگی‌های شهید چمران در دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد

مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید با حضور ۳۱هزار استاد بسیجی سراسر کشور، سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا، مسعود میرزایی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی و جمعی از مسئولان در تالار همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مسعود میرزایی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: در جمهوری اسلامی ایران الگوهای بسیار خوبی در تمام عرصه‌ها وجود دارد. شهید مصطفی چمران، وظیفه شناس و وقت شناس بود و الگو اساتید بسیجی و گمشده امروز دانشگاه های‌ما است. ما باید مصطفی چمران‌هایی را در دانشگاه پرورش دهیم تا اهداف مورد نظر مسئولین نظام تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اعتقاد من این است که استاد متدینِ علاقه‌مند به کار برای کشور، در سطح کشور مختص به همین مجموعه‌ای که در بسیج اساتید حضور دارند، نیست؛ فراتر از این‌ها است. بسیاری هستند کارت بسیج هم ندارند، جزء مجموعه‌ی بسیج اساتید هم نیستند؛ اما در معنا بسیجی، متدین‌ و آماده‌ هستند.

وی افزود: ما اساتید بسیاری در دانشگاه‌ها داریم که در معنا بسیجی اند‌. لازم است که ما با آنها در رابطه با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی صحبت کنیم تا انشاالله بتوانیم شبکه‌ای عظیم از اساتید بسیجی را برای انجام کار تحولی در کشور آماده کنیم.

میرزایی اشاره کرد: خوشبختانه در دانشگاه فردوسی مشهد ارتباط خوبی میان مجموعه بسیج اساتید و بسیج دانشجویی با مدیریت جدید دانشگاه است و  پیکری واحد با هدف گذاری مشترک در جهت ارتقا سرمایه اجتماعی نظام و آماده سازی شبکه‌ای از اساتید شکل گرفته است تا بتوانیم دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دانشگاه‌های استان را به صورت ماموریت‌گرا، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آماده کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه خطیر و سنگین ما، انتخابات است. دانشجویان ما در حال حاضر با دو سوال هدف از برگزاری انتخابات و اهمیت انتخابات مواجه هستند که اساتید بسیجی باید پاسخ بسیاری مناسبی را جهت اقناع سازی دانشجویان داشته باشند. 

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: رئیس جمهور بعدی باید راه شهید رئیسی را ادامه دهد؛ بنا به گفته رهبر سبک مدیریتی وی در بین همکاران خود، ویژه و همراه با صفا و صمیمیت بود و به مردم و جوانان برای اظهار نظر میدان می‌داد و در مرزبندی با دشمنان اسلام، صراحت داشت. 

شایان ذکر است در این مراسم، رئیس جدید بسیج اساتید خراسان‌رضوی معارفه و از ۳کانون برتر در موضوع ترویج مکتب حاج قاسم، اردوهای راهیان پیشرفت و جهاد تبیین تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار