معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اعزام هیات‌های دانش‌آموزی به مواکب ایرانی در اربعین حسینی

مشهد (پانا) - معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اعزام هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی به مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت در جلسات مربوطه مطرح شد که دانش‌آموزان عضو تشکل هیات‌های مذهبی در اربعین حسینی به مواکب ایرانی مستقر در عراق اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام هیات‌های دانش‌آموزی به مواکب ایرانی در اربعین حسینی

جاسم حسین‌زاده در حاشیه اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور به پانا گفت: «شرح وظایف خواهران و برادران به‌واسطه‌ نوع خدمتگزاری متفاوت است اما در اصل خدمت، فرقی بین دختر و پسر نیست و از هر 2 قشر دانش‌آموز در مواکب حضور پیدا می‌کنند. خدمتگزاری در اربعین حسینی مختص گروه خاصی نیست، امام حسین (ع) فرادینی است و تمام آزادگان جهان به ایشان عشق می‌ورزند.»

وی با تشریح ویژه‌‌برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ایام ماه محرم و صفر و اربعین حسینی اظهار کرد: «امسال وزارت آموزش و پرورش، رویکرد جدیدی را در بخش هیات‌های مذهبی ایجاد کرد. در گذشته هیات‌ها مناسبتی و مختص پسران بود اما با شکل‌گیری تشکل هیات‌های مذهبی، هیات در بخش دختران هم ایجاد شد و از حالت مناسبتی درآمد.»

حسین‌زاده افزود: «اکنون وظیفه‌ برگزاری محافل قرآنی، نماز جماعت، پیوند بین مدرسه و مسجد، حلقه‌های دینی، امام‌شناسی و مسابقات قرآنی بر عهده این تشکل است و به‌طور کلی هیئات مذهبی، مسئولیت برگزاری برنامه‌های حوزه‌ قرآن، عترت و نماز را در مدرسه دارند.»

وی اظهار کرد: «هیات‌های مذهبی در ایام ماه محرم، برنامه‌های خود را در مساجد، دارالقرآن‌ها و برخی مدارس اجرا می‌کنند. یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های هیات‌های مذهبی سراسر کشور در روز ششم محرم، بزرگداشت مقام قاسم بن الحسن(ع) است و از این روز به عنوان «احلی من العسل» یاد می‌کنیم.»

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هرگونه حضور و تجمع که نشان‌دهنده‌ اتحاد یک ملت اسلامی باشد برای دشمنان خوشایند نیست، گفت: «از همین رو دشمنان برای اینکه نوجوانان و جوانان در این تجمع‌ها و انتخابات شرکت نکنند، سعی می‌کنند از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای، آن‌ها را فریب‌ دهند و گاهی اطلاعات، آمار و ارقامی را به غلط از ناراضی بودن مردم از شرایط کشور به جهان مخابره می‌کنند.»

حسین‌زاده افزود: «طبیعی است که حضور با شور و اشتیاق دانش‌آموزان رای‌اولی در انتخابات و دانستن اینکه انتخاب آن‌ها در مسیر پیشرفت کشور مؤثر است، نقش به‌سزایی در ادامه دادن راه شهدای خدمت و قوام نظام اسلامی دارد.»

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه‌ قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در تابستان و ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: «حدود ۸۵۰ دارالقرآن فعال در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. شروع فعالیت این مراکز از اول تیر تا ۱۵ مهر و 3 روز در هفته است. علاوه بر شرح وظایف اصلی دارالقرآن‌ها که آموزش عمومی قرآن در سطوح مختلف است در زمینه‌های مختلف دیگر همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و حتی نسبت به برگزاری فعالیت‌های جانبی و تفریحی رایگان جهت ترغیب و تشویق دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی خواهند کرد. همچنین این ظرفیت را داریم که در برخی مدارس، کلاس‌های تابستانه‌ قرآنی و جانبی برگزار کنیم.»

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: «از آنجایی که ایران، سرزمینی است که رکن آن بر پایه‌ قرآن و اهل بیت(ع) است، اعتبارات مالی اختصاص داده شده به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزایش یافته که قطعا نتیجه‌ و برکت آن در بقیه حوزه‌های آموزش و پرورش متجلی خواهد شد. در تلاش هستیم اعتبارات مالی خوبی را جذب کنیم تا بتوانیم قدم‌های بزرگتری در جهت وسعت و افزایش کیفیت فعالیت‌های این حوزه برداریم.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر می‌توانستم یک شعار برای حوزه‌ قرآن، عترت و نماز قرار دهم این حدیث پیامبر اکرم(ص) بود که می‌فرمایند «بچه‌هایتان را بر پایه‌ 3 خصلت تربیت کنید. اول، کاری کنید حبّ‌النبی در دل آن‌ها بیفتد، دوم اینکه کاری کنید محبت اهل بیت من در دل آن‌ها بیفتد و سوم اینکه قرائت قرآن را به آن‌ها بیاموزید.» از ایشان می‌پرسند مگر قرائت قرآن ثواب برتر ندارد؟ پس چرا اول یاد اهل بیت(ع) را گفتید؟ پیامبر (ص) می‌فرمایند «زیرا راه نجات شما اهل بیت(ع) است.» امیدوارم فرهنگیان در هر جای کشور که هستند برای ترویج محبت اهل بیت(ع) در قلوب فرزندان ایران تلاش کنند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: زینب طلوع عکاس : مجتبی نایب زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار