رسالت اداره قرآن آموزش‌وپرورش درتولید محتوای فاخر برای دانش‌آموزان

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش این استان در حوزه ترویج اقامه نماز و تولید محتواهای فاخر و اثرگذار برای دانش‌آموزان، رسالت سنگینی بر عهده دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اداره قرآن آموزش‌وپرورش درتولید محتوای فاخر برای دانش‌آموزان

کلا‌م‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز این استان طی سخنانی خواستار تشکیل جلسات کارشناسی با حضور صاحبنظران حوزه نماز، به منظور یافتن راهکارهای تقویت نماز جماعت در همه سطوح بویژه در سطح مدارس این استان شد.

وی افزود: برای اقامه نماز جماعت در مدارس فاقد نمازخانه، استفاده از ظرفیت مساجد همجوار، لازم و ضروری بوده و این امر موجب پیوند مسجد و مدرسه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که دشمن در جنگ ترکیبی اخیر شبهات بسیار زیادی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است، گفت: استفاده از روحانیون طرح امین با هدف اقامه نماز جماعت در مدارس و پاسخگویی دقیق و مناسب به شبهات خیلی مفید و مؤثر خواهد بود.

صفری با اشاره به برگزاری سالانه اجلاسیه سراسری نماز در سطح کشور، تصریح کرد: کلیه نواحی و مناطق استان قبل از اجلاسیه کشوری، برنامه ریزی لازم جهت برگزاری اجلاسیه نماز در مناطق خودشان را در دستور کار قرار دهند.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز اظهار کرد: از مجموع ۱۵۶۸ آموزشگاه دارای نمازخانه در سطح استان ۱۵ نمازخانه نیمه تمام شناسایی شده و لازم است اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به اتمام این پروژه ها اقدام کنند.

وی افزود: در سطح مدارس این استان ۵۲۶ نمازخانه مستقل ۷۸۱ نمازخانه کلاسی و ۲۶۱ نمازخانه چند منظوره وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همچنین از ساماندهی ۳۵۸ روحانی "طرح امین" در مدارس این استان خبر داد و گفت: استفاده از روحانیون مجرب و توانمند در این طرح مد نظر بوده و با حضور این عزیزان در مدارس، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نماز و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانش آموزان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار