وزیر آموزش و پرورش:

در کشور فقط 10 درصد کلاس‌های درس دو نوبته هستند

مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین دانش‌آموزان حاضر در کلاس به 25 نفر رسیده، خبر داد: هم اکنون در کشور فقط 10 درصد از کلاس‌های درس دو نوبته هستند .

کد مطلب: ۱۴۷۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
در کشور فقط 10 درصد کلاس‌های درس دو نوبته هستند

رضا مراد صحرایی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی تحت عنوان «یادگار ابراهیم» اظهار کرد: تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین است که در دولت سیزدهم تأکید ویژه‌ای به آن شده است.

وی افزود: توجه به بهداشت دهان و دندان و تربیت روح و جسم از مهمترین اولویت واقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت دانش آموزان بوده است.

وی با اشاره به طرح" هر دانش آموز یک مهارت" گفت:بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در حال حاضر آموزش دیده‌اند و به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بهره برداری از ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس و ۴پروژه ورزش دانش‌آموزی آغاز شده است، تصریح کرد: میانگین دانش‌آموزان حاضر در کلاس به ۲۵ نفر رسیده و هم اکنون فقط ۱۰ درصد از کلاس های درس در کشور ۲ نوبته هستند.

صحرایی بیان کرد: فعال کردن ظرفیت های ناشی از مولدسازی و اهتمام به کاهش تراکم کلاس‌های درس از اقدامات مهمی بود که در دولت شهید رییسی تحقق یافت.

وی در پایان افزود: مهاجرت به حاشیه کلانشهر‌ها از جمله مشهد، یکی از دلایل پایین بودن سرانه آموزشی است که با افتتاح و اجرای عملیات‌های اجرایی مولد سازی و طرح‌های پیش رو، این آمار بهبود خواهد یافت.

دانش آموز خبرنگار: مهلا توکلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار