معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اجرای درست مصوبه تاثیر امتحانات نهایی در آزمون سراسری در راستای عدالت آموزشی است

مشهد(پانا)- معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: شورای عالی دو هدف کیفیت بخشی به مسئله آموزش و نزدیک شدن به عدالت آموزشی را دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای درست مصوبه تاثیر امتحانات نهایی در آزمون سراسری در راستای عدالت آموزشی است

سید مقداد حسینی در گفت‌وگو با پانا گفت: اگر برای تحقق عدالت آموزشی مسئله آموزش را به آزمون سراسری گره بزنیم، سخت می‌توانیم همه ساحت‌های تربیتی را برای دانش آموزان محقق کنیم و همه محتواهای آموزشی را دارای اولویت بشماریم.

وی افزود: یکی از راه‌های اجرای عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش خوب اجرایی شدن همین مصوبه است؛ آموزش و پرورش کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزانی از روستاها و مناطق محروم کشور هم می توانند با تسلط بر کتاب های درسی و تمرکز بر آزمون‌های نهایی خود به دانشگاه های برتر دست پیدا کنند و این به نوعی یکی از راه های رسیدن به استعدادهای برتر در کشور است.

حسینی گفت: از طرفی باید جلوی استرس‌ها و فشارهایی که توسط افراد ناآگاه یا با غرض‌ورزی سعی می‌کنند در ذهن خانواده‌ها شبهه تقلب و تخلف را ایجاد کنند، گرفته شود.

وی ادامه داد: اما باید بدانیم اینطور نیست که رسیدن به این عدالت آموزشی کار یک شخص و یک مجموعه باشد بلکه کار کل کشور است که باید با توجه، تمرکز و همدلی کمک کنند، از سازمان سنجش تا وزارت آموزش و پرورش تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و دولت همه باید پای کار بیایند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: در بازدید از مدارس حوزه‌ امتحانی چیزی که مشاهده شد، امتحانات در نهایت صحت و سلامت در حال انجام است و امیدواریم در همه جای کشور امتحانات نهایی همینگونه انجام شود تا همه بچه ها بتوانند استعدادهای خود را در این عدالت ایجاد شده شکوفا کنند و آینده ساز باشند.

دانش آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار