رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

برای ثبت نام دانش آموزان اتباع داشتن کد یکتا الزامی است

مشهد(پانا)- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سامانه سیرت، سنجش دانش‌آموزان ایرانی با کدملی و برای کودکان اتباع با کد یکتا انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برای ثبت نام دانش آموزان اتباع داشتن کد یکتا الزامی است

حجت الله الماسی در جلسه بررسی ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خراسان رضوی با بیان اینکه اگر این افراد تمام مدارک هویتی نیز داشته باشند اما کد یکتا نداشته باشند امکان ثبت‌نام و ورود اطلاعات نوآموز تبعه در سامانه آموزش‌وپرورش وجود ندارد عنوان کرد: افراد می توانند کد یکتا را با مراجعه به وزارت کشور و مراکزی که مدارک هویتی ارائه می‌دهند، دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که فردی کد یکتا داشت اما ثبت‌نامش در سامانه سیرت انجام نشد، با مراجعه به مراکز سنجش می‌تواند مشکلش را حل کند.

الماسی با اشاره به اینکه زمان سنجش اتباع همزمان با کودکان ایرانی آغاز شده است؛ گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع سنجش شده‌اند واین فرآیند تا ۲۰ خرداد ادامه دارد که بعد از آن سامانه بسته می‌شود چون فرآیندهای بعدی با اختلال مواجه می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از این مرحله اطلاعات از سامانه سیرت به سیدا انتقال می‌یابد و بعد از آن مراحل ثبت‌نام قطعی پایه اول، ثبت کتاب درسی، کلاس بندی و نیازمندی تعداد معلم انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کتاب‌های این افراد مانند سایر افراد است، عنوان کرد: آمار دقیقی از تعداد همه نوآموزان اتباعی که باید سنجش شوند در دست نیست اما پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

الماسی در پایان از والدین خواست نسبت به سنجش نوآموزان خود تا قبل از پایان زمان مقرر اقدام کنند.

دانش آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار