معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

۳۰۰ تریلی کتب درسی در راه خراسان رضوی

مشهد (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کرده‌اند، گفت: 300 تریلی کتب درسی در راه این استان است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ تریلی کتب درسی در راه خراسان رضوی

صفدر سلطانی در جلسه تامین کتب درسی استان خراسان رضوی اظهار کرد: از دی‌ماه کتاب‌ها در حال ارسال از تهران به خراسان رضوی است و تاکنون ۵۰ درصد کتاب‌های استان به دست ما رسیده است. همچنین یک ماه است که توزیع کتاب‌های درسی به ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آغاز شده اما توزیع کتاب به مدارس از شهریورماه شروع می‌شود.

وی افزود: پایتخت بر اساس پیش‌بینی‌ها ۷۰ درصد کتاب‌ها را به استان اختصاص می‌دهد و بقیه کتاب‌ها زمانی قطعی و ارسال می‌شود که ثبت سفارش‌ها در سامانه «سیدا» قطعی شود.

سلطانی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌رسانی‌های کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود، افزود: هرساله حدود ۱۵ میلیون جلد کتاب درسی، تحویل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود و تاکنون ۵۰ درصد آن به استان تحویل شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ارزش کتاب‌های درسی استان خراسان رضوی با احتساب اختصاص یارانه دولتی، بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که دانش‌آموزان فقط یک‌دهم آن را پرداخت می‌کنند و ۹۰ درصد بقیه از محل یارانه‌های دولتی پرداخت می‌شود.

وی گفت: کتاب‌های درسی خراسان رضوی از مبدا تهران با بیش از ۳۰۰ تریلی و با وزنی بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ تن به مبدا مشهد حمل می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کرده‌اند، افزود: امیدواریم اولیا و مدیران مدارس هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت کتاب دیگر دانش‌آموزان اقدام کنند تا فرآیند توزیع کتاب با خللی مواجه نشود و دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی، کتاب‌های خود را تحویل بگیرند.

وی گفت: به خاطر آمار بالای دانش‌آموزان و حجم بالای کتب درسی و عناوین مختلف، تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا فرآیند کتاب‌رسانی بیش از یک و نیم میلیون دانش‌آموز استان به‌صورت دقیق و در کمال آرامش و به‌موقع انجام شود.

سلطانی با اعلام اینکه زمان ثبت سفارش کتب درسی تا آخر خرداد است، افزود: از خانواده‌ها و دانش‌آموزان تقاضا داریم ثبت سفارش کتاب‌های خود را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت سفارش کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امکان ثبت سفارش کتب درسی علاوه بر سفارش از طریق مدرسه به‌طور انفرادی نیز امکانپذیر است و خانواده‌ها می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ به نشانی my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir با کد ملی دانش‌آموزبه عنوان نام کاربری و 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز به عنوان رمز عبور نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند. البته پیشنهاد ما سفارش از طریق مدرسه است؛ زیرا ساده‌تر بوده و زمان کمتری می‌گیرد.

دانش‌آموزخبرنگار: غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار